~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 31 mars 2009 18:34

AJ skällde ut mig efter lunch när jag var på väg hem. Hon råkade ta ut sin frustration över situationen på mig. Jag gick in på mitt rum och slängde av mig ytterkläderna och gömde mig under bolltäcket och grät som ett barn. AP kom när jag ringde på personal och hon frågade vad som hänt. Jag började berätta och så kom AJ in också. Känner mig övergiven och värdelös. Grät hela eftermiddagen så det blev ingen utflykt med mitt PO. Har bara varit hemma en sväng och matat kaninerna och hämtat avi från posten. Filmerna har kommit. AJ sa att hon ska följa med mig ut imorgon. Vet inte om jag orkar, men jag måste betala fakturan till filmerna.

Hon skrämde verkligen livet ur mig, eftersom det är hon som ska vara vid min sida då jag sövs och sover. Just nu vet jag inte hur det känns. Är bara ledsen och besviken. Hon har inte sagt förlåt. Å andra sidan har inte jag det heller. Men jag vet inte vad jag skulle be om ursäkt för. Det är så mycket tjafs mellan patienterna och jag hamnade mitt i det när jag skulle få medicin delad för att kunna fara iväg. En uska-kärring var elak mot mig och jag vände mig till AJ för att få stöd. Men hon exploderade också. Det erkände hon till och med senare.

Så just nu vet jag ingenting. Hon frågade om jag hatade henne, men nej det gör jag inte. Jag hatar bara mig själv.


Mamma skickade sms ikväll och mormor har fått boende på ett demenshem. Äntligen. Hon flyttar redan på måndag. Går inte att uttrycka i ord hur jävla skönt det är. Sist mamma var och hälsade på henne i hennes nuvarande boende så hade personalen satt henne på en tidning på en stol. Hon bara satt och stirrade in i väggen. Hon hade kissat ner sig och istället för att personalen skulle avbryta sitt fika och byta på henne så satte de henne på en tidning. Gud hjälpe om stolen hade blivit smutsig... *mår illa*

Av Maria - 31 mars 2009 09:11

Efter att ha blivit övergiven igår pga att personalen har en "favoritpatient" så har jag knappt sovit en blund. Flashbacks har haglat hela natten. Duschade i morse. Gick sedan ut från rummet. Först mötte jag S iklädd enbart tangakalsonger som skrek åt mig att hjälpa honom. Sa att han får be en personal om hjälp. Sedan mötte jag B som kom och tog på mig, och efter det kom H och drog in mig på hans rum. Fanns ingen personal alls. Alla hade morgon samling. Till slut tog jag mig tillbaka till rummet och ringde efter personal. Efter en stund kom hat-kärringen och jag sa att jag bara ville att någon personal skulle finnas ute i korridoren. Hon blev väldigt lite glad över att få höra det.


Bad att få Lergigan. AP kom med det tillsammans med de andra medicinerna. Har bara sett AJ idag, inte pratat eller ens sagt hej. Kl 10 är det terapi och på em ska jag hem till kaninerna och sen fara iväg med mitt PO.


Allt känns bara helt värdelöst. Och ingen rond idag heller så det finns ingen som kan göra något åt någonting.

Jävla helvetes skitdag.

Av Maria - 30 mars 2009 12:40

Nu har läkaren varit här. Det gick ok. Hon tog blodtryck, lyssnade på hjärta och lungor, och klämde mig på magen. Även om det kändes jättejobbigt så klarade jag det. EKG var värre.


Åt pannkaka till lunch, och en hård och en mjuk smörgås. Det blev bråk medan jag väntade på att få maten värmd. Samma pojke i manskropp. Han kommer bli tvångsmedicinerad eller flyttad någon annanstans - i bästa fall.


Alla tjatar om att jag måste gå ut. Gå ut. Gå hem. Göra det och det. Men jag orkar fan inte.

Av Maria - 30 mars 2009 11:26

Väntar. Väntar. Väntar.

Min läkare ska komma idag och göra de sista förberedelserna inför sövningen. Är så nervös och har så mycket ångest att det känns som att jag ska svimma.


Var halvt slagsmål här på avd imorse. Jag gick emellan. Jag vet att det är dumt, men det är som en reflex. En 36-årig man slog till en äldre herre, helt oprovocerat. Men han har något slags förståndshandikapp, för han är ungefär som en 8-åring med "bokstavsdiagnos".


Har inte ätit någon frukost. Kan inte göra det när läkaren ska klämma mig på magen. Allt är bara fett. Och så jobbar "häxan surtant" idag, så då får man både se och höra henne göra iordning sitt "smal på påse".


Jag vill inte leva för jag orkar inte.

Av Maria - 29 mars 2009 17:30

Är fortfarande inlagd. Har kommit en bra bit på väg, men mycket återstår. Har tagit blodproverna. Har gjort EKG. Imorgon kommer min läkare och ska göra resten av undersökningarna. Är livrädd. Och sedan kommer nedräkningen till v. 17. Då ska jag förmodligen till gyn. Anna kommer följa med mig och inte vika en tum från min sida. Är livrädd för allt. Känner mig så smutsig. Har fruktat och längtat efter det här i så många år nu. Känns overkligt att det ska bli av nu. Kan inte ens förstå det trots att jag ligger här i sängen och skriver det. Känner mig psykotisk.

Han har tagit 20 år av mitt liv och nu ska jag ta det tillbaka. 7-8 år av övergrepp. 12-13 år efter det av lidande i tysthet. Jag vet inte om jag någonsin kommer över det här och kan skapa mig det liv jag vill ha. Men jag tänker försöka i alla fall.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards