~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

terapi

Av Maria - 13 december 2010 17:00

varit hos min t..... vi drog över på tiden.... pratade om allt möjligt..........

tog i alla fall upp det mest aktuella........ vad hon tänker och var hon är... och vad jag tänker och var jag är.........

det var skönt att få stöd och verkligen höra - och inte "bara" läsa - att jag gjort rätt som satt punkt...... hon sa att man lätt trillar dit när man utsätts för betet.. och ja, det vet jag att jag gör........ MEN, nu har jag hoppat av! så nu är jag fri! utan att ha gått "under min värdighet"!

pratade också om stallet........ och hur mycket det betyder....... och... att jag tackat ja till ssk-utbildningen och ska försöka få anstånd med starten......... och.. innan jag gick...... så sa min t att... det inte finns något tvivel alls om att jag i framtiden kommer plugga och jobba som det.......... hon ser mig som klippt och skuren för det.........   

fick höra det av personalen när jag var inlagd på psyk också............ men det är ju ett tag sedan nu............... ändå minns jag  - tex - att en uska sa till mig att jag inte fick satsa så lågt som att bli uska med all min talang, empati och intelligens........ jag funderade ju på att bli uska istället då....... men..... samtidigt så missar man ju de roligaste bitarna...... att räkna ut doser, göra vårdplaneringar, för att inte tala om ansvaret (ja.. jag vet.... jag är väl galen, men jag tycker om att få ansvar och förtroende, och att "bli utmanad" i vardagen....)........ och en massa anda saker som man inte får med enbart uska-kompetens............

dessutom.... så är det ju så att jag inte får utbilda mig till uska, eftersom jag redan har gymnasiekompetens från naturvetenskapligt program......... och efter 2 års studier på ssk-programmet så har man uska-kompetens....... och vill man då så kan man ju ta studieuppehåll och jobba ihop lite pengar... och erfarenhet........

jaja........ drömmar.............   

och jag ska ju flytta ut på landet till en gård.... ha djur.......... gifta mig....... bilda familj.................... ...................... ....... ..................... ...

  


fick panik när jag insåg att vi bara hinner ses 3ggr till innan jag far.......... det skrämmer skiten ur mig............. men, men.... jag har klarat det förut..... den stora skillnaden från andra år är nog att.. jag har ljugir för min mamma.......... och hon köpte det........ och om mindre än 11 dagar så ska jag klara av att möta hennes blick.....................

  




....har ont i själen...............

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards