~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under maj 2011

Av Maria - 31 maj 2011 20:47

Har knappt sovit pga att mitt rum ligger intill en stor väg med tung trafik. Jättekul...

Jag DÖR på det här matschemat... det är gjort för anorektiker. Inte för mig. Ikväll blev jag tillfrågad om min vårdplan för första gången..... så det finns ingen struktur direkt......

Ok, here we go.....


Frukost kl 7:30:

Gröt eller fil med flingor/müsli + smörgåsar med både smör, ost och skinka + gurka eller tomat, te eller kaffe.

Jag hatar att äta frukost, och var så mätt sedan igår att jag hade dött om jag tagit gröt... och jag hatar fil... men var tvungen att ta det..... Blev "serverad".... Tanten fyllde tallriken ända upp till kanten... Självklart hade ingen annan så mycket........


Fika kl 10:

De berömda jävla smörgåsarna igen... te eller kaffe........

Haaatar smörgåsarna här.......... jag som brukar älska mackor annars....

 

Gruppsamtal kl 11-12: jag fattade ingenting när de "fortsatte på det de pratat om förra veckan"..........

Lunch kl 12:

Lagad varm mat som levereras hit, mjölk.

Idag var det fisk med (snarare dränkt i...) "cantadousås", potatis, sallad.

Allas tallrikar ska godkännas innan man får börja äta... spännande........ "Hur anorektisk känner du dig idag "- typ..........


Fika kl 14:30:

De berömda smörgåsarna från helvetet kommer fram på bordet igen... te eller kaffe...

Idag var jag hos min t och krävde att få ta med mig en banan istället för att bära runt på en äcklig jävla macka............ JAG ÄR INTE HÄR FÖR ATT GÅ UPP I VIKT!!

 

Middag kl 17:30:

En personal jobbar och bestämmer och lagar mat till patienterna.

Idag var det ugnsrostade rotsaker och grönsaker + kassler + oxkött + sallad + någon äcklig röra med mango i.... "alla ska ta en matsked sås"............

Men jag slapp dricka den förbannade jävla mjölken! ÄNTLIGEN frågade personalen om vad MIN vårdplan är, och då fick jag mitt vatten!!!

Alltid efterrätt till middagen... Idag en matsked mangosorbé, och hallon och blåbär.....

Ingen tyckte om skiten........


Fika kl 21:30:

Gissa vad det ska ätas då.............. SMÖRGÅSJÄVLAR!!

Så snart är det dags igen!

Försökte just slippa det, men icke sa nicke......... "du får prata med din kontaktperson".... JA JAG SKA GÖRA DET NÄR HAN KOMMER, MEN HAN HAR INTE VARIT HÄR SEDAN FÖRRA VECKAN - OCH DÅ VAR INTE JAG HÄR!!


Fan. Nu börjar jag gråta igen.

Kan inte gå på toa och ingen ger mig av tabletterna så som det var bestämt. Får jag inte med mig av mina egna tabletter hem över helgen så..... ja.. jag vet inte..... kommer i alla fall ta så att jag inte blir sjuk... tänker inte bli inlagd och opererad pga förstoppning..................


.............jävla skiiiiit..................................

  

Av Maria - 30 maj 2011 20:45

Nu är jag här. Ligger på sängen. Det här är jättebra för mig. Men så jävla jobbigt.
Fruktansvärt. Jag förstod att det skulle vara skitjobbigt, men det här är värre än värst......

Var proppmätt efter fikat. Sen middag. Fet risotto som badade i grädde och
fett. Fick "en portion" serverad, och HERREGUD vilken portion sen....... Mer än
vad personalen åt! Och jag är stillasittande. Och har INTE anorexia som de andra
tjejerna har. Och fet mjölk till maten. Fy fan........

Satt en halvmeter från bordet. Tänkte att det här går inte, jag kommer spy.
Men för varje tugga tänkte jag att det är nu eller aldrig - välja sjukdom, eller
chansen att bli frisk och få ett liv. Och inte fan tänkte jag låta personalen vinna över mig - ifall om att det var ett "test"...  Så jag åt upp. Satte mig i rummet intill efter maten. Trodde att han skojade när han sa att det var efterrätt - en liten äcklig kaka. De andra gick och satte sig. Jag satt kvar i soffan och övervägde att springa in på
mitt rum och låsa dörren. En av tjejerna har redan vunnit min vänskap... Har pratat mycket med henne.. efter bara ett par timmar.......... Vi är ganska lika. Förutom att hon kräks istället för att ta laxtabletter. Hon har varit här i 7 veckor snart och försvinner på onsdag.... Så där kom och försvann en vän...

Mår så jävla illa av att ha tryckt i mig all fet mat. Rädd att kräkas. Benen bär mig inte. Jag förstår att de pinnsmala tjejerna behöver fettet. Men jag är inte SMAL. Då kan jag fan inte äta mer än en vuxen karl som arbetar! Bävade för middagen redan efter "fikat". Hur många äter en stor macka med fet-smör, ost och skinka - 2 ½ timmar innan middagen.

Men nu är det bara att stå ut. Onsdag lunch är den sista måltiden jag äter
här den här veckan, för sen är det ju röd dag och de har stängt fram tills
måndag.


Min nyfunna vän - kom just in... hon undrade bara hur det var med
mig...... Gulliga människa... *tårar*

Fan att hon kommer försvinna härifrån på onsdag...... men hon ska gå på "gruppsamtalen"... Så därför tänker nog jag göra det också....... Dessutom är det väl ett bra tillfälle att försöka träna bort social fobi............. Hon vill också bli ssk......... så därför fann vi varandra direkt........ Båda trodde att den andra skojade... vi bara stirrade på varandra.......

Hon skulle bli en underbar ssk..... tänk om vi kunde plugga tillsammans............... men.... man ska inte hoppas för mycket.......

En mogen, social, empatisk tjej i min ålder och som tänker och "fungerar" som jag............... Bulimi och anorexi om vartannat..... svält och hetsätning........ upp och ner i vikt.... och nu har hon äntligen fått hjälp....... Får gåshud....


Hon sa att personalen som jobbade under middagen gör som så att han
lägger på lite extra mat..... och hon tyckte att det var starkt av mig att äta
upp..... Sa till henne att jag blev så förbannad och ledsen på honom så det var
av ren envishet - han skulle inte vinna..... Hon har haft honom som sin samtalskontakt, och han verkar ha det svårt med samtal... så det är ingen höjdare......... Blev tipsad om att hugga tag i chefen imorgon och fråga efter
kroppskännedom..... men jag vet inte om jag törs............. Våga be om
hjälp.......... ännu mer hjälp.............


Hoppas att det kommer en ny tjej imorgon........ Hon verkade lite mer som
"min sort"... hon var här idag på studiebesök...... och hon var inte pinnsmal,
sönderblonderad och begravd i smink....

Av Maria - 30 maj 2011 12:26

glömde tiden med min t imorse

hade ändrat till kl 8:30 istället för 10

och så hade jag inte vänt blad i filofaxen

hon ringde - jag vaknade och svarade inte

mailade

så visade det sig att hon också har "fel vecka"

hon hade ingen aning om att det var kristiflygare på torsdag


allt är bara kaos

bara en enda bra sak - vägde mig... 47,6kg

inte över 50 = bra


pratar med mamma i telefon

ska fara snart

till ÄS

är livrädd

    

Av Maria - 29 maj 2011 19:13

Har hittat sladden till kameran - av alla saker som saknas......... så här kommer utlovat bildbevis på promenaderna med ninisarna (för några veckor sedan) !

Och ja, det är snöhögar som ligger i bakgrunden, men Tilda är vitare än snön - tack och lov...!


Mattes lilla padda på promenad...


Astrids favoritplats - högt upp och i lite skymundan så att hon ser ALLT som händer...

    


När det är en massa hus i närheten med määängder av folk, och kameran skakar såhär mycket så vet man att den bakom lider av social fobi.... ;)


 

Av Maria - 29 maj 2011 18:19

nu har jag i tysthet letat efter min stesolidburk i över en vecka

men den är borta

jag orkar fan inte mer

och stesolid finns inte att få tag på i hela stan - skitbra

imorgon är det ÄS kl 14

skitbra


satt upp lampa till fiskarna

och vardagsrumslampan

tar lite tid när man inte har rätt verktyg och får sitta och skala kablar och skit med sax...


svimmade nästan

hade inte ätit idag

vägrade kräkas inatt när jag mådde illa

men 8:20 satt jag på toa och kräktes i handfatet

heja laxtab...............

måtte jag slippa dem sen

för alltid

ALLTID


trött..... så trött......... ledsen... rädd....... uppgiven...........

Av Maria - 29 maj 2011 01:57

jag fattar inte, men med åldern så behöver jag mindre och mindre sömn

som ikväll har jag varit mest aktiv efter kl 23

nu ska all skit bara bäras ut - antingen till soprum eller förråd

har några hål kvar att spackla igen

fönsterlampor som ska kopplas in på..... ja, inte vanlig stickpropp utan takuttag

lite pyssel med andra ord

måste skriva i min känslodagbok nu

sen ska jag försöka få någon sömn


  

Av Maria - 28 maj 2011 18:11

Tog en sväng till ÖoB, vilket innebär att jag måste "mellanlanda" på stan. Satt där och undrade vad fan det var så mycket folk för... sen trillade poletten ner - det är ju LÖNEHELG!! Fick nästan en panikångestattack, men som tur var så var inte bussen jag for med så fullpackad. Självklart finns inget av det man ska ha, så de få kronor man sparar på att handla där, förlorar man i busspengar.

På vägen hem var det ÄNNU MER folk på stan. Hade nästan en halvtimme på mig att göra något annat, men jag kunde inte röra mig ur fläcken. Stod bara där och fejkade ett lugnt uttryck...

Fick i alla fall tag i en plastback för 10kr, så nu har jag samlat alla verktyg som har legat överallt förut, och lite annan "skit" är ju lätt att köpa på ett sådant ställe. Kom hem och satte mig framför tv:n. Var helt slut. Åt lite skräpmat. Tog tag i rullgardinerna från helvetet... och ett MIRAKEL UPPSTOD! Rullgardinen i vardagsrummet började fungera!!! Jag tog ur plopparna och satte tillbaka dem och slog på dem med hammaren medan jag körde en egen variant av "svordomsvisan". Och så vips - fungerade den!

Men jag vet fortfarande inte var jag ska göra åt den i sovrummet. Den är jättetrög och gnisslar som fan. Jag väcker väl alla i sovrummet under när jag går och lägger mig... Sen tog jag äntligen tag i disken - och gissa vad! Jag har en diskho och en diskbänk!!

Firade med att släppa ut kaninerna och försöka lära dem att de kan springa runt, runt så mycket de vill. Det är nämligen en dörr mellan kök och vardagsrum, och en "öppning"/"ett valv" ut mot hallen. Så om de vill och vågar så kan de verkligen springa RUNT. Men Tilda vägrade gå av mattan... och Astrid skulle spöa skiten ur henne... Jag lyfte bort Astrid och satte mig hos lillan. Visade henne som jag brukar göra - lyfta henne och "simulera" ett litet skutt och så får hon känna på golvet. Och så ett litet skutt till, och till slut ser hon att den andra mattan där borta inte är sååååå många mil därifrån så då tassar hon på skakiga ben över till den alldeles själv. Astrid blev självklart pissförbannad för att hon inte fick någon uppmärksamhet. Och när jag gick och satte mig framför tv:n för att fundera igenom vad det mer var på agendan idag, så skulle Astrid hoppa in i sin bur som protest... Den står högt upp, för den står på ett bord och Tildas bur står under på en skiva med hjul. Jag SA till henne att det var NEJ, för jag hade stängt buren och inte ställt någon stol framför och inte ens hängt upp handduken så att hon inte ska fastna med någon klo i burgallret när hon hoppar. Tittade på henne och hon vände sig purken bort och lade sig på mattan istället. Samma sak hände 3 eller 4 ggr till. Men sen brydde jag mig inte - lyssnar hon inte på mig så gör hon inte.

Och PANG så såg jag i ögonvrån hur hon tog sats och prickade den stängda burdörren exakt..........

Vaddå dåligt samvete..........   

Självklart gör jag då allt som man INTE ska göra - skyndar mig fram, lyfter upp henne i min famn, och daltar med henne... medan hon satt där och såg ut att tänka "vad i självaste fan var det DÄR då???"..   


Nu är det bara papper kvar att sortera - spara, släng, magasinera. Baaaah... jobbigt. Kartongerna står utanför dörren så att jag slipper se skiten... Är redan less på förrådet....... Rev igenom det igår igen, och flyttade om så att jag vet var saker och ting är på ett ungefär... Letade efter en Nexa-fjärrströmbrytare och transformatorn till min motionscykel... men båda är BORTA.

Måste börja fundera på vad jag ska packa tills på måndag... Är så jävla rädd så jag kan inte ta in att det händer på riktigt... lever i något sorts vacuum.....

Det här med ridläraren gör ju inte saker och ting bättre heller. Har suttit och bläddrat bland länkarna över ridskolor, men det är så sorgligt om det här går åt helvete bara för att människan inte kan planera. Jag tar verkligen illa vid mig. Hon hade mailat tillbaka när jag kollade vid 2-tiden inatt. Loggade inte in förrän då. Och så ska hon knäppa mig på näsan.. och det gör mig bara ännu mer rasande och sårad. Skrivna ord är ta mig fan INTE "döda"!! Och NÄR hade hon tänkt att vi skulle träffas och prata innan imorgon kl 13???? Men det är som vanligt - hon är underbara på alla möjliga sätt och vis förutom när det kommer till en sak; PLANERING. Det kommer vara vad hon faller på om hon vill vidareutveckla sin verksamhet och jobba för landstinget som ridterapeut. Göra behandlingsplan, sätta upp mål, koordinera olika insatser, vad som ska göras rent praktiskt och när - för att nämna några exempel.

I "knäppa på näsan"-mailet jag fick så frågade hon om jag kan rida "nästa söndag". Inget om att söndagen imorgon var inställd eller nåt, så jag har ingen aning om varför vi ska rida nästa helg...

Det som gjorde mest ont var att hon anklagade mig för att på något sätt ha "förstört hennes chanser" till att ordna med datum som alla elever kunde rida... för jag fattar inte vad jag har med det att göra... Hon hade ju kunnat göra som 95% av alla andra människor när hon läste mitt mail - regerat med empati och skrivit att jag måste ha missförstått, istället för att tjafsa. Om jag nu förstått så fel så är det väl ingen vits att tjafsa om det och skälla... eller??? Bättre då att gå vidare. Det var vad jag försökte hjälpa henne med när hon frågade vad hon skulle göra. Skrev att det är ju hennes företag - hon kan/ska/borde bestämma datum långt i förväg och meddela det så att alla har en chans att möblera om i sin almanacka. Kan man sen inte närvara ändå, så ja, då missade man den gången. Men man ska fan inte gå miste om en gång när resten av gruppen pratar ihop sig och "näst-intill-spikar" dag och tid 3½ dygn innan det är dags.

Får se om jag far dit på onsdag eller ej. Känner att hon har så starkt behov av att hävda sig och "veta" allt. Hon vet MASSOR, mycket mer än jag, men inte allt. Och jag tänker inte fara dit och genomlida 45 min hat riktat mot mig. Så jag får se. Kommer ju vara ny på ÄS också, så det kanske blir lätt att välja att avstå från ridning och utskällning/föreläsning........    


Skit samma - nu har jag SLAGIT upp rullgardinerna från helvetet så nu sitter alla uppe och FUNGERAR... någorlunda...  


Jävla skitpapper... och gamla disketter..... Finns väl inte ens disketter idag.... Och sen är det som sagt den eviga återvinningen... Måste vara någon slags förbannelse som vilar över den också, för så fort jag tror att "det var det sista" så blir det bara mer...

Tror att jag skiter i pappren ikväll.. och tar pysslet först... Allt är nermosat på ett och samma ställe... och jag behöver göra mig en nyckelhängare att ha innanför dörren... slarvmajan............

Av Maria - 27 maj 2011 00:00

Stängde av väckarklockan och somnade om imorse. Både vanliga och mobilen. Skitsmart när man har en buss att passa för att ta sig till sin t... Men jag hann på de 15 min jag hade på mig.  


Min t fattar verkligen inte. Alltså inget ont om henne för det, men den destruktiva sidan sitter bara där och ler och lyssnar. Tänker mer och mer på hur olika samtalen är. Alltså med henne och min nya kontakt på ÄS. Min t babblar garanterat minst 85-90% av tiden, medan han på ÄS ställer frågor och vill att jag ska berätta. Känns tryggt att slippa prata hos min t... samtidigt som jag märker på hela min varelse att jag mår bättre av att få tänka, formulera mig, sätta ord på känslor, mönster och beteenden, förklara, svettas lite... våndas.. skämmas.... för sen när det är gjort så känns det så mycket bättre. Kan andas så mycket lättare sen. Så kändes det i början av kontakten med min t. Antar att det var så mycket jag klarade av då. Att jag inte kunde hantera mer. Betyder det att jag behöver mer "krav" nu då..? Att jag behöver hjälp att stanna kvar och inte kunna fly, utan gå igenom det jobbiga....?

Min t sa inget om den berömda "förtjusningen" idag heller. Jag försökte styra in på det för att höra vad hon har att säga om det. Men hon babblade på och så var det bara borta,

Första Mors dag som min själamamma inte fått någon present eller ens ett kort... men jag måste väl växa ifrån det också någon gång..... Vi kommer ju att bryta vår kontakt så småningom - oavsett vad som än händer - så det gäller att avvänja sig...


Tog bussen till Myrorna... Såg snuskpellen där och tassade runt som en spion.. Gick in bland kläderna och fick höra ett mycket intressant samtal. Tre små myror, lite äldre kvinnor, stod bakom disken och pratade. Den ena var sååå högljudd, och hon sparade inte på detaljerna när hon beskrev att hon haft "rännesketa" så det sprutade ur röven, samtidigt som hon kräktes för fulla muggar i handfatet...... Detta upprepades om och om och om igen......... och hennes röst ekade i lokalen... Folk drog sig därifrån.. jag också...... Alltså, vad är det för nissar som är på Myrorna........ förväxta söndagsskolebarn som inte kommit ur den anala fasen än eller..........

Handlade lite på Rusta. Bl.a färg eftersom jag ska måla om hallmöbeln som tidigare var akvariemöbel. Hade tänkt att köpa en sådan där trädgårdsfjäril, hade velat ha en som såg ut som en blåvinge, men självklart var de slut. Så det fick bli en röd istället - så att den matchar huset  .

Var inne på Coop för att försöka få tag i ett ickestört fungerande rullgardinssnöre. Hittade en ensam i botten av kartongen, och jag när jag frågade i kassan så fick jag bara ta den. Var beredd på att få betala en liten summa eller att de skulle lägga undan den så att jag kunde komma och visa kvitto och rullgardin, men hade världens tur - för en gångs skull...  

En sväng förbi KappAhl och sedan hemåt. Stannade till på Clas Ohlson på vägen hem. Köpte en glass i "kioskaffären" som ligger precis vid busshållsplatsen. Gick hem och allt var sååå segt. Sen körde jag i alla fall en tvättmaskin - den första - samtidigt som jag röjde ur klädkammaren och sorterade all skit där som bara slängts in. Det tog hela kvällen. Men nu är det inte mycket kvar. Sortera papper, lite plugg som ska dras ur väggarna, spackling... och så ska jag köpa en kökshylla. Ser så tomt ut.


Hade fått svar på mitt mail till ridläraren när jag kom hem. Det var inga goda nyheter. Utan tvärt om. Ena stunden är ridningen på söndag som de panikplanerade pga en av hennes favoritelever som ska börka sommarjobba i juni - baaara preliminär. Hon frågar mig vad hon kan göra för att jag ska bli nöjd. Skrev att jag får pengarna tillbaka för en lektion. Jag var så bottenlöst ledsen för att jag inte ens kunde LÅTSAS ha samma handgripliga inneboende människovärde som "favoriteleven". Sedan blev det tjafs. Jag hävdar fortfarande att det INTE är seriöst att man panikbokar in en extra ridlektion bara sådär - med mindre än 3 ½ dagars notis. Och bara för att killen börjar sommarjobba. Jag har för i helvete hållit mina helger helt rena i fall om att det skulle bli extraridning då vi varit tvungna att ställa in. Det är nästan komiskt, men den här helgen är den enda helgen som jag INTE KAN av alla jävla helger under hela vårterminen. Det ÄR komiskt...

Var så jävla ledsen och arg. Satt här och storgrät. Skrev precis det jag tänkte och kände - men självklart var ju inte det bra heller. Skulle få pengar tillbaka och jag vet inte allt. Hon frågade vad hon kunde göra för att göra mig nöjd. Svarade att hon kunde ställa in söndagsridningen och PLANERA LITE I FÖRVÄG. Och så tog jag upp att jag verkligen tycker om henne, men att hon inte verkar förstå hur fin hon är. Fick svar att hon blev kränkt och att nu skulle minsann ridningen på söndag genomföras (!). Det var bara preliminärt - enligt henne själv först - men sen var det ändå spikat. Ja, jag vet inte hur det gick till... Fick tillbaka lite hopp när hon skrev "preliminärt", men det dog snabbt. Samma sak när hon skrev att alla datum står på tavlan i stallet, och jag påpekade att det inte stod ett skit om ridning på söndag. Men så slår ju självförsvaret till och när folk inte har något bättre att komma med så kastar de skit. Det är bara så mänskligheten är antar jag.

Har i alla fall skrivit och bett om ursäkt. Antar att jag ber om ursäkt för att jag svarade på hennes fråga och fick den info som alla andra i stallet fick i onsdags. Jag stod längst bort, så jag antar att om allt det där sades då så hörde jag inte det. Så så stor roll spelar jag...

Tyvärr surnade jag till och skrev att de kommer ha det bra på söndag utan mig, för jag kommer inte eftersom jag inte kan. Då började det snurra runt med igenridning en annan dag med andra halvan av gruppen SOM INTE HELLER KAN KOMMA PÅ SÖNDAG.............

Hon är pissförbannad nu, det vet jag. Och så ska hon "reda ut" saker och ting på onsdag för helt plötsligt räcker det inte med mail. Det brukar vara ett tecken på att det inte finns mer ursäkter att komma med... och jag är säker på att det var så den här gången också. För helt plötligt hade hon spikat ridning på söndagen som hon påstod två rader tidigare bara var preliminär...


Men jag är också pissförbannad. Mest ledsen och förtvivlad om jag ska vara ärlig, Jag är verkligen inte värd ett skit. Inte ens i hennes ögon. När hon bryter armen så får jag inte ens hjälpa henne med det lilla jag kan, och när vi ska ta igen missade lektioner så väljer de en dag när jag INTE kan - och har hennes fulla stöd.

Har alltid sett henne som en vän, men hon kan omöjligen se mig som en vän för såhär behandlar man inte vänner. Och hon måste hela tiden bevisa för "alla" att hon klarar ALLT. Kan inte ta emot hjälp alls. Vill inte skriva för mycket om det, men jag förstår varför eftersom hon har berättat en del av sin historia för mig. Och hon har aldrig gått i terapi för det, så det är väl därför som hon är sjuk.... Så onödigt... så onödigt lidande och stretande.....


Jag brukar aldrig önska någon något illa så jag skäms... men det är väl ganska oskyldigt att hoppas på att det ska regna och blåsa som fan på söndag from kl 13............. Som hon själv säger; så länge ingen dör av det så är det ingen fara.


Saker och ting kommer aldrig bli sig likt efter det här igen. Kan inte stanna efter lektionen och plocka ut foderhinkarna och borsta lillen - om han ens lever längre... han var och röntgades idag igen för han verkar ha mer ont igen... så jag vet inte om han lever eller om hon låtit honom somna in........... Och ja, hon vet att lille A är "min", men ändå skriver hon inte ett skit om det.


Vet inte vad jag ska tänka eller tro. Är för ledsen. Brädad - av en läkarstudent som har nästintill noll social kompetens... men favoriter är ju favoriter...... Jag brukar aldrig ha favoriter, men jag vet att hon är så... hon tycker tex om en del hästar mer än andra...


Får se om jag far dit på lektionen på onsdag. Som det känns nu så skiter jag i det. Tänker inte stå där och tjafsa - och inför de andra. Jag är inte tillräckligt stark just nu för att ta en konfrontation öga mot öga. Så "bättre fly än illa fäkta"...

Om jag fortsätter i ridskolan där så kan jag säga att så fort en lektion blir inställd så kommer JAG komma med förslag på DAG OCH TID då vi ska rida igen tiden - så fort som möjligt! För då måste hon svara.


Nu ska jag gå och sova... har gråtit så ögonen är alldeles svullna och svider....


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards