~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 31 oktober 2011 00:52

har ju berättat för tjejerna på gården att jag har bulimi (uns sket jag i, för det vet de inte vad det är)

fick försäkran om att jag inte behövde vara orolig, jag var välkommen ändå

så var jag sjuk idag

meddelade det redan igår så att de skulle hinna hitta en ersättare i fall om att det behövdes

har någon hört av sig? sms, mail, FB....?

NEJ

ingen har skrivit eller ringt

ingen har sagt ett skit

hade jag aldrig talat om att jag har bulimi så hade ena tjejen i alla fall skrivit ett kort sms med "krya på dig"

men nu - inte ett skit

allt blev som vanligt

alltid samma jävla sak

"det är iiiiiiiingen fara" - och så står de där och skvallrar och glor bakom ryggen

på psykfallet


fan vad ledsen jag blir

jag dör


skit samma

om 12 timmar drar jag

till ÄS fram till jul

visst, jag kommer ju vara hemma också

men jag kommer få mer hjälp nu


vill bara skrika rakt ut

mår så jävla dåligt och är så ledsen och framförallt besviken

efter att jag gjort för dem och gården

och så får de fakta om mig - och pang så är det knäpptyst och borta

jävla skit

Av Maria - 28 oktober 2011 13:47

Ville verkligen gå på "Twiday" på SF - men, jag tar mig inte hem efteråt för sista bussen har redan gått då, för länge sedan.... så det är bara att stryka..........


Ligger här med värmedyna.... håller på att frysa ihjäl......... och snart ska jag cykla till stallet................ jihoo......

Av Maria - 27 oktober 2011 19:16

......det är tur att man kan rusta sig inför vintern.......


 
Av Maria - 27 oktober 2011 18:58

han skulle inte vara med på mötet idag

men han måste ha varit det ändå

för jag får komma dit PÅ MÅNDAG

är så glad!! så lättad!!!

samtidigt som jag vet hur j*vla jobbigt det är och kommer bli

tårar och snor, panik och skrik, inte kunna andas

men hur fan ska jag göra annars då


jag fattar inte hur han gjorde

måste ha jobbat över som f*n - och tjatat ihjäl sina kollegor

han som är sjuk! vaddå dåligt samvete.........

har migrän, men den lättade lite när jag tog både ibumetin och alvedon

känner mig alldeles yr

mår illa

overklighetskänslor

är jag psykotisk......?????


skakar

Av Maria - 27 oktober 2011 13:01

Har just gjort om min lilla header. Har inte haft ro att sätta mig förut, men nu ligger jag i sängen och gör ingenting.

Fick den att smälta ihop med bakgrunden lite bättre, trots mina kassa designkunskaper... Vet inte varför jag fastnade för just den bakgrunden. Kanske för att den fungar som ett stereogram..? Visst, det är ingen riktig "bild" som går att se, men det finns ju ett "3D-djup" i den om man tittar.


Borde gå och diska nu... Samla lite kraft...

  


.......nu börjar mötet..................

Av Maria - 27 oktober 2011 11:53

Var på gruppmötet. Höll mest käften. Ville inte prata för jag är inte alls som de andra. Känner mig bara ännu mer utanför.

Och som om inte det vore nog; allt blir bara sjukare och sjukare.

Mailade min kp - som ju inte kan vara med på det berömda mötet i em. (han är egentligen sjuk och borde vara hemma, men ville vara på jobbet så länge som möjligt idag för min skull *skäms*)


"det kommer ju inte bli något beslut taget idag heller, och inte en chans att jag får börja på måndag
*Personal-M* ska strida för L - och alla oss andra som inte går i *behandlingssprogrammet* - och saknar en 'plan b'
sen kommer det att diskuteras hur de ska göra med den nya A - som bara vill fara hem för att hon tycker att anhörigstödet hjälper henne mer än *behandlingsprogrammet*
och så kommer det ältas huruvida hon ska få prova att vara hemma ett tag för att ev komma tillbaka senare om det inte funkar
och det kommer bli en jävla härva, för C som tillhör kategorin som ska vara prioriterade, fick ju inte komma tillbaka senare trots att tiden på kontraktet inte hade löpt ut
sen att ta upp och lösa det problem som de har skapat själva, och därför inte kan ge mig den hjälp jag behöver, är ju bara en droppe i havet
vem fan bryr sig över att ge ett datum och att fundera på om det blir måndag eller en annan måndag, när det finns så mycket större och viktigare saker att ta upp

jag ger upp
försöken att göra det här individuellt gör det bara mer icke-individuellt, och allt blir bara en enda röra som bara växer och växer
jag fattar inte hur ni orkar
stanna hemma imorgon och krya på dig för guds skull - låt kacklet i hönsgården klinga av innan du kliver in där igen
herregud, vad är det här - dagis eller"


försökte förklara för gruppen att jag bara mår sämre av kommentarer som "du fixar det här ska du se", "du orkar mer än du tror", osv

försökte få dem att förstå att det känns som ett hån, trots att det inte är menat så

jag är bara på en helt annan nivå...... jag är så mycket mer trasig än vad alla de är........ så jag behöver VÅRD... omvårdnad...... värme... basal omtanke....... inte "pepp"........ men de såg alla ut som fågelholkar när jag sa det, så de fattar inget..........

de kan stå på sina två egna ben, de förblöder inte, de kämpar inte med att vilja ta livet av sig 24 timmar om dygnet........ jag fattar det! och jag anpassar mig till var de är - kan tänka mig in i deras sits...... och jag önskar att de bara kunde försöka tänka sig in i min........ för om deras metoder vore "de rätta", så vad behöver de då vård för?? då kan de ju lösa det själva.


Funderar på att fara iväg en sväng.... men varför....? Är bara kallt och fuktigt ute, och jag har inga pengar att spendera.

Vill bara sova. Söv mig om jag ska överleva!!!! Som min kp sa; vad spelar det för roll om du får komma nu på måndag eller nästa måndag - vad är skillnaden, jag fattar inte det.

Det gör inte jag heller.


  

Av Maria - 27 oktober 2011 00:11

Kan någon hitta scenen där Merry och Pippin följer med Lavskägge (Treebeard alt. Fangorn) till Ente ting och där enterna sitter och pratar "old entish" i evigheter för att bara komma fram till att de två hobbitarna inte är orcher...?

Sitter och strösöker på youtube, men hittar bara scener från när Lavskägge visar sig, och när enterna drar ut i krig...

Av Maria - 26 oktober 2011 22:33

Varit hos sjukgymnasten. Hon har ju sina konstiga idéer, men är bra som just sjukgymnast. Hon har en röst och ett tonfall som gör mig lugn och hjälper till att slappna av. Ett stort plus.

Satt och frös ihjäl i väntan på min kp. Det är något fel på ytterdörren vid väntrummet så den stängs inte ordentligt. Hade ett ok samtal med kp'n i alla fall. Blev störd, eller snarare irriterad och förbannad, på "chefen" som stack in huvudet i samtalsrummet - utan att ens knacka först - och sa att hon bokat rummet senare på em. Min kp och jag kände väl samma sak; "jaha - och???". Men till slut så sa jag att vi flyttar på oss och byter rum, och han höll med. Det pajade hela alltet att stänga av och gå till ett annat - svinigt kallt rum. Visste inte om jag skulle vara "på" eller "av", vad jag skulle orka. Kramade honom länge, länge innan vi avslutade. Viskade att jag är så rädd att förlora honom och tårarna började rinna. Han sa att han inte ska någonstans och kramade om mig hårdare. Jag sa att.. kan vi inte bara få vara såhär tills på fredag (då  jag har nästa samtalstid), och han frågade om jag skulle vilja det. Och ja, självklart. Vem vill inte känna sig trygg och kunna släppa all rädsla och skräck för en stund.

Men allt har ju ett pris också. Han kan tydligen inte vara med på ronden imorgon. Så nu lär de andra skjuta upp allt - igen. Men jag sa samma sak till honom som jag sagt till mina ÄS-tjejer; att jag har gett upp. Men likt förbannat hoppas jag. Orkade inte ens bli upprörd eller gråta när han släppte bomben. Han sa att han informerat sin/vår "allierade", och att det SKA bestämmas ett datum imorgon. Och han kan inte förstå varför det ska skjutas upp hela tiden, det finns ju ingen anledning. Jag var tyst, men jag tänkte bara att... anledningen är att chefen är rädd för mig och inte vill ha mig där...


Har fixat sista aktiviteten åt tisdagsgruppen också. Har berättat för ena tjejen på gården att jag är bulimiker. Gjorde det för att vi i gruppen ska fara dit. Och det är ju bättre att jag berättar än att någon av ledarna ringer dem och bokar, och så far vi dit och de får världens chock och ser att jag är med i ÄS-gruppen. Men tjejen verkade ta det hela med ro - tack och lov. Det jag är orolig över nu är att det säkerligen kommer bli jag som får hålla låda..... men det har jag ju fixat med själv bara för att det var mitt förslag. De andra hade funderingar på någon "sport", och jag HATAR sport och lekar, så jag föreslog ridterapi och gården som en "plan B". Ingen sa nej, men jag vet inte om de vågar det heller. Ena tjejen är hästtjej, så hon har väl inget emot det. Men de andra är lite mer... "fina i kanten"... så vi får väl se...

Har redan ångest över vad fan jag ska ha på mig... Kan ju inte komma dit i jeans bara för att det är "vardags/terapi"-kläder... för jag har ju alltid ridbyxor när jag är där annars - det är ju bekvämast. Men vill jag stå där i ridbyxor inför alla............. och vara ett "fejkat proffs" när jag egentligen inte vet ett skit om någonting........


Jaja, så är det; åt helvete.


Varför kan jag inte bara få ställa mig i en hage och hålla om en stor varm underbar häst.

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards