~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under april 2013

Av Maria - 29 april 2013 18:43

...tidigt i eftermiddags somnade min farmor in.........   

Av Maria - 29 april 2013 11:50

Jag vet inte hur mycket "otur" en människa kan ha.... men mitt liv känns mestadels fyllt av detta osynliga men högst märkbara......... Igår kväll halkade mitt juridiska ombud och landade så illa att hon fick en spricka i tummen... och hon slog även i ett knä, så nu sitter hon på ortopeden.....

Planen var att hon skulle ta med sig vittnen till gården igår för att de skulle kunna intyga kopiornas äkthet, men också att de har funnits..... för risken är överhängande att pappren kommer att försvinna eller ändras när det här kommer ut...

Men mitt ombud spenderade alltså kvällen på akuten istället......

Vi skulle också ha träffat ett gäng journalister idag, men jag vet inte om det blir av...... Bara tanken på det ger mig svindel........

Var tvungen att handla mer hetsätningsmat efter att jag varit hos min kp, men när jag klev in i affären så var hans kollega där och handlade till patienterna som går dagbehandlingen på ÄS...... Jag snirklade runt hyllorna och insåg att jag inte skulle kunna handla det jag tänkt utan att bli upptäckt....... så jag gick raka vägen till kassan med min frysta pizza - som jag nu har mosat i mig....... Gick in på närbutiken här hemma och handlade resten - chips och choklad......... och så var det såklart den trevliga kassören som känner igen mig och till och med vet vad jag heter........ Jag DOG................ När jag sen kom innaför porten här hemma så står grannen och en av deras besökare och är på väg ut...... Jag fattar att han inte menade något eller vet vad jag håller på med..... men jag DOG IGEN när han sa att "det blir väl inga chips idag"....... Han ville bara vara trevlig och skoja lite, men jag pallar inte det...... Så jag jag log bara så mycket som möjligt och svarade något i stil med "Johoooo-då"..............

Nu har jag snart öst i mig alltihop......... och vill bara skjuta skallen av mig........

Av Maria - 28 april 2013 13:48

Mina föräldrar vet hur gärna jag vill - och behöver - ha en hund. De sitter och tittar efter hund till mig varje dag. Smsar, mailat, ringer till mig och berättar om de hundar som ev skulle kunna vara kandidater. Det är ju snällt av dem.

Men när det sedan kommer till att jag ska kunna få hem en valp till mig så är det annat ljud i skällan.

De kan tänka sig att åka 30-40 mil enkel väg för att först hämta en valp, och sedan fara vidare till mig nästan 90 mil från dem, enkel resa, för att överlämna valpen. MEN - det är under förutsättning att jag packar mina saker och följer med till deras hem och stannar där runt en månad sen. Och efter det kommer de också att skjutsa hem mig och valpen.

Med andra ord; det känns verkligen som att de försöker utpressa mig till att fara hem till dem.

Jag kommer inte att göra det. Och det säger jag också till dem.

Har ledsnat på hela skiten så jag säger numera att jag bara leter efter valp inom hanterbart avstånd för att JAG SJÄLV ska kunna fara och hämta den med buss eller tåg. De svarar "ja", men fortsätter likadant i alla fall.

Är så jävla ledsen, mår så jävla dåligt. Och deras skitsnack gör inte saken bättre.

Jävla helvete!!!!!! Vill inte dit!!! Inte nu, inte i sommar, ALDRIG!!!!!!!!!!!

Av Maria - 27 april 2013 13:23

Mitt juridiska ombud var hos polisen igår och skulle göra en formell anmälan mot psykopaten, men hon hade glömt fullmakten så det blir inte officiellt gjort förrän på måndag. Hon hade i alla fall pratat med polisen och berättat om mig och att OM de får uppgift av psyk att agera handräckning åt psyk, så ska de ringa både henne och min kp först. Hon visade dem journalutdraget, och de hade blivit "lite" irriterade och förbannade över att psykopaten säger till folk - bla psyk - att de inte gör något.......... Så jag tror att jag kan vara lite lugnare nu, i alla fall när det gäller polishämtning och inlåsning på psyk.... Hon hade även berättat om psykopatens ex som hon och hennes mamma fortfarande hänger ihop med då och då... så nu vet polisen om det och att han är en narkoman som är tidigare dömd.

Vi har för övrigt rådgjort med olika personer om hur vi ska göra med alla papper som är kopierade och som säkerligen kommer att försvinna/förändras när det här kommer ut i media. Och... det verkar inte bättre än så att mitt juridiska ombud ska få tag i pålitliga och oberoende människor som kan titta och sedan intyga att dokumenten som finns/fanns är exakta kopior på de som vi har.


Jag är helt slut. Helt slut. Har i alla fall hämtat ut medicin nu, så jag har satt in antideppen igen. Sömnen funkar inte trots det, men jag tror att jag har för mycket att tänka på.


Ska snart fara till stallet en sväng. Jag varken orkar eller hinner egentligen, men jag behöver det för min hälsa.


Var en hårsmån från att bli hundägare redan igår, men det blev inget. Hunden såldes snabbt till en familj. Jag blev faktiskt jättejätteledsen och besviken. Hoppades verkligen. Men som sagt; det blev inget. Känner att jag håller på att ge upp den drömmen också. Har letat så länge. Och de enda jag hittat som jag verkligen känner är rätt, är över 12 timmars restid härifrån - enkel väg. Och när det då handlar om en hundvalp, ja då är det ju nästintill djurplågeri att utsätta stackaren för det.

Så jag vet inte, jag får se. Ger jag upp både hästar och drömmen om hund - ja, vad ska jag göra då. Ligga och vänta passivt på att dö?

Av Maria - 25 april 2013 02:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 25 april 2013 01:00

Trodde att jag nått botten, men nej. Eller ja, att psykopaten i alla fall hade gjort det. Men det hade hon inte, och vem vet om hon gjort det än.

Hade samtal i tisdags fm med min kp. Vi pratade mest om gården och vad fan de håller på med.

På eftermiddagen får jag sms från min kp. Jag fick panik för de hade haft behandlingskonferens. Han lät extremt konstig i smset, för han skrev inget mer än "får jag ringa dig, jag behöver meddela en sak". Jag blev så jävla rädd, för jag tänkte att nu kommer han lämna mig eller så har hans kollegor kommit på någon ny dum idé. Han ringde. Jag svarade och kunde inte andas. Han försökte lugna mig, och så hörde jag hur han tog sats. Så berättade han att han just skulle föra in besöksregistreringen från förmiddagen i min journal. Och då hade han upptäckt att en läkare på psykjouren skrivit en anteckning - i min totalspärrade journal. Han berättade att det stod att någon hade ringt och i princip velat få mig tvångsinlagd. Jag panikade och grät, och han var så ledsen också. För trots att det inte stod något namn på den som ringt, så vet vi båda att det var psykopaten. Hon hade brett på så jävla mycket att underläkaren som tog emot hennes samtal gick och pratade med bakjouren. Dock beslutade de att inte skicka någon polis för att hämta mig och låsa in mig på psyk.

Hon hade bla sagt att jag förföljer henne, att jag håller på och ringer och slänger på luren, skrivit ankalgande brev, mm. Hon hade också sagt att det har pågått i flera år och att hon polisanmält mig men att hon kände som att polisen inte gör något.


Det här är det enda stället där jag kan ha en röst, säga vad fan jag vill och fritt uttrycka vad jag tycker om den jävla psykopatsubban - so here goes:


Det är för fan ungjäveln som förföljer MIG och som släpar mitt namn i smutsen!!!!!!! Både hon, hennes föräldrar, hennes vänner, hennes kollegor, ja ALLA, håller på och jagar MIG och snackar skit om mig till andra!!!! Så vem i helvete är det som förföljer vem!!!!!!!!! Och att JAG av alla människor skulle hålla på och ringa till någon, allra helst den där jävla störda psykopatbimbon, ja det skulle aldrig i helvete hända!!!!! Jag kan fan knappt ringa eller svara i telefon med mina föräldrar, vänner och behandlare, så hur i helvete och varför skulle jag göra det med henne!!!!! Och att jag skrivit anklagande brev - ja, det är ju de skriftliga anmälningar som inkommit till länsstyrelsen om att djuren som hon är ansvarig för LIDER!! Och jag är fan inte den enda som skrivit!!!!!! Och det är så in i helvete fult att dra in vården i det här!! Psykopatjäveln är missnöjd med att hon inte kan besegra mig, så då bestämmer hon sig för att slå där det gör som mest ont på mig, och verkligen missbruka allt sorts förtroende och döda och smula sönder den lilla vänslap som en gång fanns!!!!!!!!!!! För att komma på idén att göra en sådan här sak så måste man vara RIKTIGT JÄVLA SERIÖST SJUK I HUVUDET!!!!!!!! Hon är ju en FARA BÅDE FÖR SIG SJÄLV OCH UPPENBARLIGEN ÄVEN ANDRA!!!!!!!!! Och när hon sedan påstår att det pågått i flera år, ja då jävlar har hon verkligen hittat på allteftersom hon insåg att de inte skulle göra så som hon befallde!!!! Och det är ju fint att hon talade om att hon gjort polisanmälan - MEN HON KUNDE JU NATURLIGTVIS INTE TALA OM ATT DET INTE ENS BLEV NÅGON FÖRUNDERSÖKNING PGA TOTAL BRIST PÅ BEVIS FÖR DET HON ANKLAGADE MIG FÖR!!!!!!!!!!!!!! OCH OM HON VERKLIGEN UPPLEVER ATT POLISEN INTE GÖR NÅGOT SÅ KAN JAG UPPLYSA DEN DRYGA PSYKOPATUNGEN OM ATT POLISEN ALDRIG KOMMER ATT GÖRA NÅGOT DÅ ALLT ÄR NERLAGT REDAN INNAN DET ENS BLEV NÅGOT!!!!!!! SÅ OM DET JÄVLA PUCKOT VERKLIGEN ÄR BESVIKEN PÅ POLISEN SÅ ÄR HON JU HELT JÄVLA BOMBAD I SKALLEN!!!! HON BEHÖVER VÄNJA SIG VID ATT INTE ALLA DANSAR EFTER HENNES JÄVLA BLINGBLING-PIPA!!!!!!!!!


När min kp berättade det här så brast det för mig. Jag grät och panikade, kunde nästan höra polisbilar utanför lägenheten. Han försökte lugna mig och sa att han skulle skriva in att det där är bullshit, men att han ville berätta för mig att det var såhär. Han sa att han ju förstod att det är den här allvarligt psykiskt sjuka tjejen som vill krossa mig, och han tycker att det är helt sjukt att hon tog sig för att göra såhär. Men också att en idiot till underläkare går in i min totalspärrade journal och skriver in en anteckning om att en anonym person ringt och snackat skit om mig. Han kommer ta upp det här med ledningen, för man ska inte kunna ringa till psyk och hitta på saker om folk som sedan hamnar i deras journal. Han sa att jag får höra av mig till honom när som helst, att jag inte ska känna att jag är ensam. Och han sa med mer övertygelse i rösten än någonsin tidigare i den här frågan att "det här måste få ett slut - nu". Och så ville han att jag skulle ringa mitt juridiska ombud så fort vi lagt på. Jag gjorde det. Ringde henne direkt med all gråt, all panik, och jag skakade så jag knappt kunde hålla i mobilen. Hon trodde inte sina öron. Hon satt i bilen och körde, och blev så upprörd att hon körde fel. Hon blev helt vansinnig, vilket kändes skönt för mig, för då kände jag att jag har två personer bakom mig - min kp och henne. Hon blev tyst ett tag och mumlade för sig själv, och sen lät hon arg igen. Men jag hörde inte vad hon sa, för det pep bara som om hon tryckte på knapparna på telefonen samtidigt som hon pratade. Jag sa det till henne mellan pipen och fick till svar att "ja, det är jag som är så jävla förbannad så jag trycker in telefonen i ansiktet!!!!". Såhär efteråt kan jag skratta åt det, ja till och med gapskratta. Gapskrattar nu när jag skriver det. Det är väl tur att man har självdistans.

I alla fall så har jag ordnat så att hon har kunnat hämta ut den fina journalanteckningen, och hon menar att det är hög tid att polisanmäla ungjäveln. Tror att hon är lite orolig att puckot ska hinna hitta på något mer.

Men en intressant sak med det här är att psykopatjäveln inte vet om att det finns dokumentation på att hon ringt, och hon anar än mindre att jag vet om att hon har ringt.

Mitt juridiska ombud säger att hon ska se till så att journalanteckningen tas bort, för det är inget som ska finnas där. Men den måste finnas kvar nu när polisanmälan ska göras. Hon har pratat med min kp, och vad jag förstår på henne så är de helt överens om vad som ska göras och när, för såhär ska det inte gå till. Underläkaren som gått in och skrivit rent ut sagt osant skvaller, i min journal som är totalt spärrad, lär ju åka dit rejält för sitt klavertramp. Men det är bara bra enligt mig, för då kanske idioten lär sig att respektera lagar, regler och patienters integritet och rättigheter. Och jag hoppashoppashoppas att överläkarjäveln som var bakjour och som han "rådgjorde" med kommer åka dit så in i helvete! För det var den läkaren som satt och sa att jag sålde min medicin på gatan och därför skulle jag inte ha något utskrivet!


Ja, herregud. Tror att jag är helt utmattad egentligen, men jag kan inte sova. Har inte sovit mer än ett par timmar per dag i snart en veckas tid. Och jag kommer inte kunna sova förrän dess att polisanmälan är gjord och det kommer ut till allmänheten om vilken farlig psykopat tjejen verkligen är.

Av Maria - 23 april 2013 10:23

går ut stenhårt med en grandiosa extra allt såhär på förmiddagen

efter att ha grundat med pizza så följer sedan påskgodis i lösvikt som såldes ut

misstänker att ångesten sedan kommer att hugga mig halvt till döds

så sen kryddar jag nog tillvaron med lite tabletter

vem vet, kanske somnar jag efter min sömnlösa natt om ångesten bara lättar lite, lite

sen fortsätter jag dagens anrättningar med diverse bröd, korvförpackningar, nudlar, pannkakor

ja, you name it!!

det enda som saknas är att jag inte klarar av att kräkas........


härlig dag idag!!!


      

Av Maria - 22 april 2013 11:16

Härligt. Psykopaten har en mullvad på tidningen, så de på gården städar upp allteftersom tidningen får in nya tips till artikeln. Letar snart efter närmsta takbalk att hänga mig i.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards