~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 29 augusti 2013 18:28

Inget nytt på någon front. Jag har mer eller mindre börjat ge upp. Mitt juridiska ombud hörde av sig i måndags kväll och berättade att hon blivit förkyld, så inget har hänt med det för hon har varit hemma sedan dess. Vet att hon har farit runt med hundar och hästar, så hon är väl knappast döende - men jag kan ju inte säga något eftersom hon jobbar pro bono.

Varit hos min kp idag. Jobbigt samtal. Grät och grät. Och han sitter där med en så varm och stadig blick. Jag vet att jag måste börja prata om övergreppen som fortfarande jagar mig, men det är så jävla svårt. Jag skäms så. Och det är så jobbigt med alla flashar. Vet ju att jag ska klara av att ta mig hem sen och vara ensam med allt.


Är så trött. Dödstrött. Är så trött så jag mår illa. Ångesten har lagt sig som en tung svart dimma omkring mig. Det är svårt att andas. Tar maxdos av ångestdämpande, men det hjälper inte. Och när jag går ut med valpen så måste jag se presentabel ut och le och hälsa, och det är så extremt jobbigt att det inte ens går att uttrycka i ord.


Allt det här tär på mig, och jag tror att jag till största delen har gett upp allt. Släppt det lilla hopp som en gång fanns.

Av Maria - 17 augusti 2013 23:02

"Den största sjukdomen är brist på kärlek."

Jag får ingen kärlek, och därför är jag döende...........

Av Maria - 13 augusti 2013 22:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 13 augusti 2013 22:48

imorgon fm ska jag träffa läkaren

vet inte vad jag ska säga

känns som jag sitter fast

var hos min kp igår

grät som ett läckande såll

jag hatar mitt liv

hatar mig själv

och jag hatar att jag inte kan berätta för världen att jag har en underbar hundvalp

helvetet bara fortsätter

"imorgon ska det vara klart"

hur många hundratals ggr har jag inte hört det förut

mår så illa


Av Maria - 11 augusti 2013 22:06

Vovven fick bada på fm - första gången jag badat honom själv och förmodligen 2:a eller 3:e badet i hela hans liv, med tanke på hur smutsig han var när jag hämtade honom. Han förstod inte vad det var först, men mot slutet av badandet så pep han och skulle hoppa upp i min famn. Han hade ingen panik eller så, utan var mest bara allmänt missnöjd. Han tyckte i alla fall att det var väldigt mysigt att bli torkad sen. Har beställt en ny hårtork på nätet, för min är garanterat mer än 10 år gammal - och saknar reglage för värmen. Har också sorterat en del papper idag, och skrivit ner min uppgift till samtalet imorgon. Har också hunnit hets- och tröstäta massor. Vovven fick i alla fall en längre promenad ikväll, och sen klippte jag klorna på honom. Har försökt beställa halsband och koppel som jag tittat ut, eftersom han växt så mycket så snabbt och eftersom jag inte kan fara och handla och vara hemifrån så länge. Men - självklart sket det sig. Hade beställt från Alacs outlet, men det gick inte att betala. Och både jag och vovven är trötta på att sätta på och ta av selen varje gång han ska gå ut. Pälsen har växt så mycket på honom, är säkert över en decimeter lång nu - så därför behövs större halsband.

Har i alla fall kommit på en sak; om jag slutar hets- och överäta så ska jag spara de pengarna till en moped. Det skulle ge mig större frihet och bli billigare och smidigare än att åka buss. På vintern har jag ju inget val, men då har jag sparat en hel del pengar ändå. Haken är att jag ju inte har förarbevis för att köra en klass 1-moped, utan jag får nöja mig med att pluttra fram på en klass 2. Om jag visste att jag skulle klara att sluta med mitt destruktiva beteende, så skulle jag ta av mina sparade pengar och köpa en moped imorgon bitti.

Känns som att..... jag inte kommer längre nu............. och det ger mig så mycket ångest.... är svårt att andas.

Av Maria - 10 augusti 2013 09:59

har så mycket ångest

haft det sedan igår em

känns som att jag inte orkar mer

som att det är dags att ge upp

hade jag inte min lille pojke så skulle jag inte gå upp ur sängen

jag orkar för hans skull

frågan är hur länge till

Av Maria - 9 augusti 2013 16:11

Ångesten står mig ända upp i halsen.

Har varit ute med prinsen och lekt med honom lite i flagglina så att han fått springa av sig lite ute.

Uppgiften jag fick av min kp igår fyller hela mitt väsen.

Fattar inte hur fan jag ska klara av det här.

Jag har inte ens en chans.

Väninnan och hennes dotter vill att jag ska hänga med på tävling om två veckor över helgen.

Bo på hotell, ha med mig vovven, vara med gänget och ta hand om hästarna och ha trevligt.

Jag skulle verkligen vilja det, för det var jättekul över midsommar med dem.

MEN - jag vet inte om jag orkar.

Det är så mycket just nu och jag kommer ingenstans.


Känns som att jag kommer kräkas...............


  

Av Maria - 8 augusti 2013 21:23

Varit på samtal idag. Känns som att vi sitter fast i samma mönster, men vad som värre är att det känns annorlunda efter den här sommaren. Som att något hänt på ÄS som förändrat hur min kp upplever sig ska se på och behandla patienter. Idag tog jag mod till mig och frågade om det kommit någon ny stjärna till arbetslaget. Fick svaret att den andra vettiga kp'n slutat (min kp är "den ena vettiga"), och den ansvariga har bytt arbetsplats - vilket inte alls förvånar mig eftersom hon inte klarade av sitt arbete...... Istället har surkärringen tagit över hennes tjänst....... vilket förklarar ca 90% av varför det känns så jävla konstigt som det gör. Vill inte ens tänka på vilka nya riktlinjer och policys som införts nu efter sommaren   

Jag vet att jag måste börja prata om övergreppen..... men... det är bara så jävla hemskt..... och jag måste kunna både "slå på" och "stänga av" inom loppet av 45 min. Jag har inte ens en timme med min kp per tillfälle. Så när vi börjar avsluta så börjar jag kunna öppna mig, och då är det dags att slå igen och låtsas att allt är bra och fara hem.


For i alla fall hem till min lille prins som var ensam hemma, men som är såååå duktig även om han blir lite ledsen. Hann lagom lugna ner mig och ta tag i uppgiften jag fått av min kp, och så hörde mitt juridiska ombud/väninna av sig. Hon undrade om jag ville hänga med till en hästsportbutik och sen vidare till stallet. Så jag och vovven for iväg med dem. Han charmade butiksbiträdet så pass att han fick ett grisöra av henne    Sen när vi kom till stallet så fick han hälsa på vänninans fina häst.

Jag brukar inte bjuda på bilder "in public", men jag gör det idag för att fira vad som hände igår........ Min väninna/juridiska ombud satt nämligen i bilen igår kväll och väntade på sin man som bara skulle springa in och handla något. Då fick hon syn på mannen som skickat hotbrevet till mig, och hon blev skogstokig - hoppade ur bilen och skällde ut honom så han inte var vatten värd...! Idag har hon sökt honom - och fick då svaret att han var sjuk......... HAHAHAHAAAAA!!! Jävla tönt!! Kan inte ens ta ansvar för det han gör!!!!

Så här kommer bilden som för att "fira":


 

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards