~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under juni 2014

Av Maria - 20 juni 2014 11:13

kan inte sluta gråta

kan inte sluta panika

är så trött

så jävla trött

och less

vill inte överleva längre

vill bara dö

det som håller mig flytande är min kp

och snart går han på semester

tack gode gud att han jobbar v 29

och särskilt att han gett mig två tider som under en normal vecka då

skäms över att ta upp hans tid, ta den från andra som behöver

men försöker lyssna på vad han säger; att han fattar sina beslut själv


midsommar

och vilken jävla midsommar sen

sitter här ensam

det är nu man vet vilka ens riktiga vänner är

grannen en bit bort berättade att de ska vara hemma också, så om jag ville så kunde jag komma förbi med hunden så att han får leka med deras hundar

blev helt paff, det är den enda som frågat mig vad jag ska göra

hon är bara för gullig

ganska lik mig på många sätt


vill bara dö

snälla, varför kan jag inte bara få dö

det är det enda sättet att få ett slut på lidandet

Av Maria - 8 juni 2014 11:12

För övrigt rullar det på. Som vanligt. Väninna och hennes dotter har varit bortresta sedan i torsdags, och jag har fått cykla till stallet för att ta hand om "min" och deras hästar. Har varit suuuuuupervarmt - särskilt för mig som inte pallar värme över 15 grader. Har haft med mig en handduk för att torka svetten ur ansiktet - det har fullständigt RUNNIT när jag stått i stallet och mockat..... Det är runt en mil att cykla dit, och så ska man ju hem också.....

Och ja, i all panik kring trasiga bilar och resor, så hjälpte min väninna mig att lämna in cykeln igen. Sen skulle jag hämta ut den i onsdags på vägen till min kp eftersom mitt busskort tog slut då. Klev in på verkstaden med en massa stes i kroppen, och vad hände? Jo, min cykel var redan hämtad. Av väninnan. Som inte hade talat om det. Tanken var ju god, men jag var ändå arg. Det är MIN cykel. MIN. JAG bestämmer. BARA JAG. Men jag orkade och orkar inte tjafsa, så jag släpper det. Det är bara sååååå synd, för det skadar mig när någon annan gör såhär med MINA saker, påverkar MITT liv, MIN planering. Jag är och kommer alltid vara ett kontrollfreak när det gäller mig själv och mina saker och uppdrag, och det här gör ju INTE saken bättre......


Nåväl. Idag ska jag få åka bil med dem till stallet i alla fall. De hade tydligen kommit hem inatt vid halv fyra, så de var lite sega. Jag är i alla fall glad att jag slipper cykla. Killen på verkstaden sa till mig att "det är meningen att kedjan ska hoppa av i gupp", så jag har inte vågat cykla genvägen. Och närmsta asfaltsvägen är det vägarbete på, och stenskotten FLYGER över hela vägen. Ville inte "testa" och se hur ont det gör att få det på sig - bilarna kör 90 km/h där, och jag vet inte hur snabbt stenarna som skjuts iväg rör sig.... Så det var bara att cykla en omväg.


Känner för att måla, men har ingen ork. Diskade, plockade ur och i en diskmaskin igår. Det var det orken räckte till.

Har också kommit på att jag vill ha ett kedjetäcke, 12 kg. Men jag har ju inte råd, och "mitt" landsting har varken det eller bolltäcken som hjälpmedel. Men det ska ju bli ändring på det så att man ska ha rätt till samma hjälpmedel oavsett landsting - vet dock inte när... Förhoppningen är att det redan ÄR ändrat.

Av Maria - 8 juni 2014 11:09

Den som gjort den här affischen har verkligen förstått vad det handlar om.


 

Av Maria - 1 juni 2014 15:22

Var till stallet en sväng igår - som vanligt.. på vägen dit började väninnans bil krångla. Den dog helt, och sen när den startade så fungerade inte hastighetsmätare, bensinmätare, varvtal, motortemperatur, osvosv.........

Så idag har en annan tjej fått ta hand om "min" häst. Väninnan skrev att hennes dotter skulle fara till tävlingsstallet med en kompis, men så fick jag syn på väninnan på träningsfilmerna på youtube.................... Skrev på djävulstyg att jag var glad att de fått igång bilen..... men se då hade hon liftat med någon annan. Och till saken hör att de passerar stallet där "min" häst står, på vägen till det andra stallet.

Så nu är jag ännu mer förbannad. De har tre bilar varav ingen fungerar, och har uppenbarligen tillräckligt med pengar för att ha tre hästar, varav den enda är "min". Och de har lagt ut 15000kr på en av de andra hästarnas veterinärvård, och vet inte om han kommer klara sig eller inte.


Det här går liksom inte. Jag kommer inte skriva på något köpeavtal alls. Det får min väninna göra och äga ponnyn helt och hållet, och så hjälper jag till när jag kan och orkar. Hela mitt liv kan inte kretsa kring att ha ständigt dåligt samvete över att jag inte kan ta hand om hästen - både rent praktiskt och ekonomiskt.

Och from torsdag tom söndag är det tänkt att jag ska ta hand om alla deras hästar, för då ska de fara på tävling för att "heja på" dotterns kompisar. Hon ska själv inte tävla, men ska alltså få ta ledigt från skolan för att fara iväg.


Jag mår bara sämre och sämre. Sommaren närmar sig med stormsteg, och med den kommer semester osv........ Min kp ska jobba v 29, vilket kändes bra för min del. Men - han sa att det bara är akutpsykiatri som gäller då, så jag antar att jag inte får träffa honom då. Jag svarade att "ok, då är det som vanligt - att den som skriker högst får mest". Han förstod vad jag menade och såg tröstande på mig.


Just det, min väninna lovade att hon skulle lämna in min cykel på reparation igen då de inte lagat den sist när jag lämnade in den. Hon lovade att hon skulle göra det i fredags. Har hon då gjort det? Nope. Hon menar och vill verkligen väl, men det blir tyvärr vääääääldigt fel.

Jag känner igen mig i att hon vill hjälpa alla, men skillnaden mellan oss är att jag inte tar på mig och lovar saker som jag inte kan hålla. Och jag "glömmer" inget av det som jag har sagt att jag ska göra heller.


Vill bara lägga mig ner och dö. Jävla skitliv.

Och mopeden fick jag mail om att den skulle vara hos mig när som helst i onsdags på fm, men på em hette det att de inte ens skickat den än .

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards