~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under september 2015

Av Maria - 23 september 2015 14:27

Hittade en bostadsrätt.... på en plats där jag kunde få ro..... utgångspriset var ok - för min budget..... Var och tittade på den.... ville ha den..... Föräldrarna bokade möte på banken - imorgon..... Budgivningen var igår.... Hade mina föräldrar dragit i sina kontakter på banken innan så hade jag fått den - inom min budget..... men - nu blev det inte så...... Det här var min chans..... och jag fick den inte.

Nu vill jag bara dö. Jag är ingen. Ingenting. Inte värd ett skit. Det vore bättre att jag var död.


    

Av Maria - 10 september 2015 00:06

Om man nu kan kalla det "liv".

Jag får inte ta ett bostadslån.

Jag får heller inte ta ett bostadslån med medlåntagare.

Och mina föräldrar får inte heller ta lån.

Så that's it. Jag kommer aldrig få ett eget hem,

Har gråtit till och från hela dagen.

Gick ut i skogen efter att ha stoppat i mig medicin.

Plockade hallon för att försöka göra något som ger utlopp för alla känslor.

Men inget räcker.

Inget hjälper.

Jag är helt värdelös.

Är inte ens värd ett eget hem som dessutom skulle bli billigare än att hyra som jag gör nu.

Värdelös.

Så in i helvete jävla värdelös.

"Vi får hoppas att du mår lite bättre och kan skaffa ett jobb så du får ta lån", sa min mor till mig.

Det låter ju positivt och bra.

Enda problemet är att så länge jag inte har något eget, dit ingen huvudnyckel går, så kommer jag aldrig känna mig trygg.

Och då kan jag heller inte få någon luft under vingarna.

Det hade varit så jävla stärkande att känna att "det här är mitt hem, bara mitt, och jag gör vad jag vill här, och jag är trygg".


Har gått ner mig fullständigt.

Tog hunden på cykelpromenad för att det skulle gå fort, och han gillar dessutom det.

När jag gråter och panikar så skäller han på mig.

Syns att han blir rädd. Jätterädd.


Är så vackert norrsken ute nu.

Gick runt och lade lappar på fyra ställen om att byta lägenhet.

Men jag lär inte få något napp.

Jag har ju min berömda "otur" med mig - för alltid, i allt jag försöker göra.


Just nu tar jag en halv minut i taget. Bokstavligen.

Samtal imorgon.

Vad fan ska jag säga.

Mitt liv är slut.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards