~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under januari 2017

Av Maria - 24 januari 2017 17:47

min vikarierande läkare har löst medicinproblemet

jag är fortfarande utan men det blir inte alls lika länge som annars


är så nere idag

jag vill ha det som alla andra har

jag vill jobba

ha arbetskamrater

jag vill inte sitta och äta mat ensam

se på tv ensam

göra allt ensam

alltid ensam

jag kanske vill ha sex också

jag fattar att jag förmodligen aldrig kommer kunna ha det

men jag skulle vilja ha möjligheten

möjligheten att få en annan erfarenhet

möjligheten att känna något annat


igår på samtalet berättade jag saker som jag inte berättat förut

om den unge mannen som sökte upp mig och trängde sig på i mitt hem

då sa han "ännu ett trauma"

jag tänkte inte på det så

jag tänkte nog inte alls

men han har ju rätt

jag ser ju att ännu mer saker förändrades till det värre efter det

att det satt djupa spår hos mig

bland alla andra spår och ärr och skit

Av Maria - 23 januari 2017 10:54

Jag hörde av mig till min vikarierande läkare den 8 jan för att jag behövde ha förnyade recept och inte hade hört något från hon som ska vara min ordinarie. Hon lämnade över ärendet till min ordinarie läkare. Efter en veckas tid skrev hon recepten. Jag beställde direkt, men den medicin som är allra viktigast för mig går inte att få tag på pga strul hos leverantören - eller nåt. Det är samma problem som det varit flera gånger tidigare. Jag hörde av mig till min läkare direkt och bad om hjälp, men hon jobbade inte eller bara struntade i det - jag skiter i vilket, för det drabbar mig på samma sätt. Så jag hörde av mig akut till min vikarierande läkare, men då jobbade inte hon - men hon lovade att hon skulle ta tag i det idag. Idag har jag fått mail från henne som bollat över till min ordinarie läkare - igen. Och min ordinarie läkare gör inget förrän på onsdag. Så jag får vara utan medicin. Det innebär att mitt behov av medicinen blir ännu större då det skapar en massa ångest och oro, och jag har ingen medicin att ta.

Funderar på att strunta i att fara på samtal idag. Varför skulle jag fara dit och rota i en massa som jag vet att jag inte kan hantera på egen hand och utan medicin?

Önskar att jag aldrig gått med på att prova medicinering, för då hade jag sluppit det här - och hade redan varit död.

Av Maria - 16 januari 2017 22:49

 Läste just att de gått i konkurs och att inga presentkort tas emot. Det var den julklappen det, och i princip alla kläder jag skulle ha råd med 2017.

   

Av Maria - 13 januari 2017 13:32

Jag stannade hemma igår. Var så trött och visste dessutom inte om bussarna skulle gå, så jag ställde in samtalet för att ev slippa pulsa i snön. Är så trött. Så trött. Äcklet har kommit nu, och jag sitter bara och degar i soffan. Orkar inte bry mig om något. Min lille vovve har haft någon slags magsjuka, men nu är han bättre - tack och lov. Det är svårt att sova när man vet att en hund kan kräkas i sängen när som helst.... Fick tvätta mitt kedjetäcke tidigt på måndagsmorgonen, så det var ju roligt... Inatt är första natten som jag kunnat sova något sedan dess. Jag vill bara fortsätta sova.


Min gamla läkare är tillbaka, men inte på heltid. Fick veta i november att jag skulle få en tid hos henne. Hade fortfarande inte fått någon eller hört något förra veckan, så jag mailade min "vikarierande" läkare och bad om receptförnyelse. Hon skickade mitt mail vidare till min gamla läkare efter att ha pratat med henne. Fick veta det i onsdags. Då dök också en kallelse till min gamla läkare upp. Om en månad. Så länge räcker inte medicinerna, så jag tänkte att hon förnyar recepten innan vi ses. Har loggat in och kollat mina recept 5-6 ggr per dag nu, och det finns inga. Så nu börjar paniken. Det tar ju ett tag för mig att få medicinerna också, eftersom jag inte hämtar ut dem på ett apotek utan måste beställa och få det skickat till mig.

Det här kommer bli än värre än vad jag kunde ana....... Kände att det inte behövde vara en stor sak - det är ju bara förnyelse av recept - men nu har alltså trasslet börjat igen.

Vill bara dö. Varför kan aldrig något fungera. Bara någonting som kunde göra det liiiiiite lättare att andas. Men det är väl för mycket begärt.

Har mailat min gamla läkare och skrivit att jag behöver recepten senast nästa vecka, men jag förväntar mig inget svar. Och om hon mot all förmodan svarar, så är jag hyfsat övertygad om att hon inte vill/kan förnya några recept utan att ha träffat mig.

Jävla piss-skitshelvete.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards