~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under juni 2017

Av Maria - 13 juni 2017 08:35

Hon som ska vara min läkare har tydligen sökt upp och pratat med min kp. Tydligen hade hon sagt att jag fick säga till om jag behövde medicin. Fint, det har ju bara gått snart ett halvår sedan hon nekade mig medicin, och då gällde det för 2 veckor. Jag varken vill eller orkar ta mer skit från en läkare. De gör som de vill i alla fall. Kan man neka en patient som har en fungerande medicinering, att få medicin i 2 veckor tills dess att man ska träffas, så säger det allt. Det är ju gulligt att hon plötsligt fått tillbaka ett samvete, men jag är inte imponerad.
När min dag kommer, så kommer det finnas tydliga brev som talar om vad den sk vården gjort mot mig, hur den har traumatiserat och pissat på mig under glada tillrop. Ingen lär bry sig om det då heller, men då har jag i alla fall försökt en sista gång.

Av Maria - 11 juni 2017 12:21

Skulle boka tågbiljett till sommaren. Har faktiskt inte oroat mig över det för det går tåg från min stad till staden som jag blir hämtad i, utan att jag behöver byta och krångla. Så jag satte mig igår och skulle boka, men då har de ändrat om så att det är buss på en del av sträckan. Fick panik. Men jag blir hämtad där tåget övergår till buss, så det känns väl lite mer ok. Sen fick jag reda på via en sajt på nätet att min lägenhet ev ska säljas. Då kommer jag inte ha råd att bo kvar här, så jag behöver en plan. Känner att jag är så jävla less på att flytta, så måste jag flytta igen så MÅSTE det vara den allra sista gången. Frågan är då om jag har råd att bo att bo i stugan. Eller om jag skulle ha råd att hyra en lägenhet i samhället där stugan ligger. Det är mitt andra hem på jorden och har så alltid varit, så det är där jag vill bo. I alla fall så småning om, om jag måste leva. Det är dock väldigt dyrt att bo där, med allt från kläder, matvaror, el...... Och att bo i stugan när man har en timmes promenad enkel väg i en skidbacke till ICA och Konsum, är ingen höjdare... i alla fall inte vintertid... Men jag vet inte, det vore sååå skönt att ha eget hus att det är lockande ändå. Det är heller inte jättelätt att få lägenhet där, så jag vet inte om jag skulle hinna med det innan jag ev måste flytta. Mycket beror i så fall på när det skulle bli. Har räknat ut snittpriset för lägenheten, och det är 795 000 kr. Så jag har inte en enda chans ens om jag skulle vilja bo kvar.

Dessutom har en av grannarna haft ett fint utbrott på parkeringen. Hon vrålade och skrek på mig inför sin väninna, för att min hund hade väckt hennes bebis 2 ggr under dagtid på helgen. Hon väljer att ställa bebisen i barnvagn på deras bro som ligger nästan tvärs över från mig, istället för att ställa den på deras uteplats. Och istället för att BE mig snällt eller fråga om jag skulle kunna dämpa mig vissa dagar och tider, så skällde hon alltså ut mig. Jag tände till direkt och sa till henne vad jag tyckte. Jag frågade om jag inte får hållas i mig egen trädgård under dagtid, och frågade vad skillnaden är om bebisen vaknar pga tex min gräsklippare eller att min hund skäller. Hon vrålade bara att jag aldrig säger till min hund. Det var det enda hon hade att framföra och upprepade det gång på gång på gång oavsett vad jag än frågade eller sa. Hon gjorde grimaser, himlade med ögonen, och stod och hade sig med sin bekant som bevittnade det hela. Jag sa att hon betedde sig som en 15-åring, och det står jag för. Nu pratar vi inte med varandra, men stämningen är så hetsk och spänd att min hund tokskäller på henne så fort han ser henne. Vilket ju inte hjälper.

Så ja, jag vet inte. Jag borde kanske flytta ändå, även om jag verkligen inte vill vara den som flyr och låter subban vinna.


Känner mest att jag bara vill dö, för jag orkar inte med det här.

Min kp verkar inte fatta att jag inte är som andra heller, utan han tycker att allt "bara är att göra". Jag försöker tala om att jag har ett helvete utan medicin och att jag inte klarar allt som alla andra gör, men han tror mig inte. Eller så lyssnar han inte. Han är ju så trött hela tiden så han håller på att somna. Han har nog en hel del att fundera på vad gäller sitt arbete - om han ska fortsätta jobba eller ägna sig åt fotbollen som han brinner för. De känns ju helt klart som att det inte kan fortsätta såhär. Så ja, det är ytterligare en anledning till att jag lika gärna kan flytta eller bara dö.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards