~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 4 juni 2018

Av Maria - 4 juni 2018 21:51

jag har blivit erbjuden en lägenhet av en privat hyresvärd

men den ligger i en annan stad

vet inte vad jag ska göra

ska i alla fall titta på den på måndag

den låter fantastisk än så länge

och jag har fått bilder som visar detsamma

en tvåa på 65 kvadrat med egen ingång

i lugnt område men ändå nära matvarubutiker och kollektivtrafik

en trappa upp med hyfsat stor balkong

fiberanslutning

diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare

och all el ingår

5200-nånting i hyra

det skulle bli billigare än vad jag har nu

trots att det är en bättre lägenhet


men hur skulle jag orka flytta härifrån

jag orkar knappt laga mat till mig själv

så hur skulle jag kunna packa ihop en hel lägenhet

och dessutom över sommaren - när jag behöver vara i fjällen


det här är som allt annat i hela mitt liv

jag har kämpat som en galning i ett års tid för att få ett sådant här erbjudande

det är så nära att jag kan se det, känna det, nästan ta på det

och precis innan jag når fram så orkar jag inte mer

och får stå och se på när det sakta försvinner mitt framför ögonen

få saker är så plågsamma


fler lösa hundar har jagat mig och min hund här i området

så jag vågar inte längre rasta min hund här

måste sätta honom i korgen och cykla iväg

känns helt sanslöst 

och överjävligt


jag kan inte bo kvar här

jag har ingen frihet, finns ingen luft

ingen glädje, ingen trygghet

jag vet att jag är pessimistisk människa i grund och botten

jag har aldrig tidigare varit arg och såhär negativ

men det är jag nu

hela jag är svart av ilska och negativitet

finns inget gott kvar

och jag orkar inte mer

men jag orkar heller inte flytta


enda sättet att bryta den här onda cirkeln är att flytta

men jag orkar inte det för att jag är i den onda cirkeln


hade en "plan B"

att flytta till föräldrarnas stuga som de lovat att jag får hyra om jag vill

men nu verkar de ha ändrat sig

så väggarna närmar sig ännu mer

kan inte andas

är så instängd

finns inga alternativ

finns ingenting kvar

jag kommer dö

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards