~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 1 juli 2018

Av Maria - 1 juli 2018 23:15

imorgon kl 10 börjar resan

är så jävla rädd

jävla tåg som nästan alltid är inställda

oavsett om det är sommar eller vinter

har packat ihop så mycket jag förmått inför flytten i höst

vetefan hur det ska gå

allt känns som att köra en motorcykel in i en bergvägg

  



har gett bort grind och kompost till vägg-i-vägg-grannen

så det ser väldigt tomt ut här ute

grannarna stirrar rätt ordentligt när de går förbi

de vet inget

men de lär bli varse i början av veckan

subban och hennes familj är inte hemma

de har varit borta i 2 veckor nu

så länge har de aldrig varit borta i streck innan

tror att det blev lite för mycket när de helt plötsligt fick en granne vägg i vägg

så att de inte har dubbel uteplats längre

och måste lära sig leva med att det faktiskt finns andra människor i närheten

de lär ändå bli superglada att jag flyttar 

och kommer säkert tro att det bara beror på dem

att de "drivit" mig härifrån

trots att det som blev sista droppen var att jag blev huggen av en okopplad hund

men jag hoppas att de säger till folk att det är deras förtjänst att jag flyttar

alla andra var glada att jag flyttade in

så om de går runt och säger att de är nöjda med att jag flyttat ut så säger det en hel del

de är ju så jävla korkade att de säger och gör saker som får dem att verka som idioter

ganska komiskt egentligen

på det sättet liknar subban min ingifta moster väldigt mycket

"no brain, no pain"


satt och reflekterade lite över hur mina somrar varit tidigare

kom att tänka på "gården" där jag var

där jag råkade ut för urkundsförfalskning som kunde ha gjort att jag blev av med min sjukpension

det visar sig att tjejen som var ansvarig för det har skaffat hemlig adress

det kanske blev för mycket när allt annat med organisationen hon jobbade hos hamnade under lupp

och blev polisanmälda och dragna inför rätta

det var ju bra att de fick bakläxa på det

men jag fick aldrig någon upprättelse

aldrig någon som slog fast att hon inte fick skriva under med mitt namn

mitt juridiska ombud och tillika vän struntade bara i mitt ärende

det var då jag fick nog och bara flyttade och lämnade allt

hästar, vänner, kontakter... allt

och jag kommer aldrig mer ha någon sk "vän"

jag har lärt mig att de aldrig går att lita på

man kan vara hur nära som helst, umgås tätt, dela hemligheter och åsikter

men i slutänden blir man alltid bränd

alltid


och ja, jag har blivit bränd av mina egna föräldrar

som först säger att jag får hyra deras fjällhus "så länge de lever i alla fall"

men sen ändrar sig rakt av oavsett om jag blir hemlös eller ej

tack för den


det finns ingen människa i världen som det går att lita på

ingen

jag är alltid ensam 

känns så sorgligt 

             

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards