~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Inget röstkort - Postnords fel

Av Maria - 22 augusti 2018 23:40

Jaha, så kom då sista dagen då röstkorten delas ut, och inte fan har jag fått något. Jag skulle ha röstat imorgon när jag ska på samtal så att jag får det gjort innan jag börjar flytta. Sen orkar jag inte. Och nu blir det inte så.

Har kollat och det är Postnord som har delat ut röstkort här, och de har alltså återigen inte klarat av att sköta sitt jävla jobb. Jag har dessutom slut på svart bläck i skrivaren så den skriver inte ut något, så jag kan inte skriva ut ett eget dubblettröstkort heller. Att gå till lokalen för förtidsröstningen och stå där och prata och vänta på att de ev kan skriva ut ett dubblettröstkort där är inte heller möjligt för mig.


Jag HATAR Postnord. HATAR. 


Inte nog med att de gör livet till ett helvete i vardagen, utan nu ska de även förstöra och påverka i stora och viktiga sammanhang. Jag har röstat i alla val sedan jag blev myndig, men hur det blir i år vet jag inte. Jag kan heller inte rösta med bud, för jag har varken bud eller vittne. Och eftersom Postnord själva har sett till så att inga brev går fram över natt, så kommer heller inte ett dubblettröstkort att hinna komma imorgon.


Postnord: Tack som fan. Nu har ni påverkat valet. Hoppas ni är jävligt nöjda. Dra åt helvete.


Dessutom hörde jag att priserna ska höjas till jul, så för mig som lever som fattig så innebär det att det inte blir några julklappar. Tack för att ni sparkar på oss som redan ligger. Fler brev och paket = mer pengar in i kassan, men tydligen räcker inte det till skitföretaget, utan vi fattiga måste avstå julklappar för att de som har pengar i överflöd ska beställa varor och skicka paket. Då blir det ju något färre paket, och när de dessutom höjer priserna så blir det ju mer klirr i kassan.

Det är som vanlig; tjänsten blir inte bättre utan snarare sämre, och ändå höjs priset. Precis som med brevportot - man höjer priset och försämrar så att breven inte delas ut dagen efter. Kanon. Har aldrig hört talas om en postservice i ett annat land som har gjort så. Och inte har det heller löst några av de problem som de haft och har, utan de är kvar och har förmodligen blivit värre. Vi har inofficiellt ingen postutdelning där jag bor på måndagar, utan det som skulle ha delats ut på måndagar delas numera ut på tisdagar. Eller onsdagar. 


Det blir heller ingen skillnad om man lämnar klagomål. Inget görs. Ingen bryr sig. Folk betalar, Postnord sköter inte sitt åtagande, men ändå håvas pengar in. Fantastiskt! Vet inget annat företag som kommer undan med sådan skit.


Helt jävla värdelöst.

Lägg ner skiten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards