~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 13 september 2018

Av Maria - 13 september 2018 21:26

svenska folket har sagt sitt

det finns ett parti som är störst

ett block som är ett mandat större än det andra

men trots det vill alliansen bilda regering

de försätter hellre landet i kaos än att acceptera förlusten

och de respekterar bevisligen inte röstningen heller

blir det en alliansregering är det ett bevis för att det inte längre spelar någon roll att man röstar

allt blir mer och mer som i usa där människors röster inte avgör vem som styr landet

det är förjävligt


jag är uppenbarligen inte anhängade av alliansen

MEN - hade moderaterna blivit största parti

och alliansen haft flest mandat

då hade jag accepterat valresultatet för att det var så folket hade röstat

jag hade inte varit glad och nöjd, men jag hade accepterat det

det är kanske en fråga om ideologi; om man tänker på sig själv först och främst eller om man sätter landets bästa först

idag finns inte mycket medmänsklighet kvar i samhället och man tänker på "jag, mig och mitt" först

allt tjafs om valresultatet bevisar att det är en norm i det "nya" samhället

till och med politiker som styr landet tänker på sig själva först, före landet som helhet

ska vi ha en demokrati eller ha en tävling där de som är mest maktkåta ska styra


det största partiet i det största blocket ska vara stödparti till förlorarna så att förlorarna ska kunna styra

helt jävla sjukt

omoget

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards