~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 22 november 2018

glad att jag inte stödröstade

Av Maria - 22 november 2018 18:02

läste på expressen om ett av mina mardrömsscenarion

att miljöpartiet tänker gå ihop med alliansen

jag hade väl det på känn redan för ett tag sedan men ville inte erkänna det för mig själv

jag stödröstade nästan på miljöpartiet i valet

en jävla tur att jag inte gjorde det till slut

och efter det här kommer jag aldrig ens fundera på att stödrösta igen


ja, det är spännande

alliansen gick till val på att sänka sjukpensionerna

och jag lever redan under existensminimum

har det sämre än fattigpensionärerna

och blir det en borgerlig regering så vet jag inte hur jag ska klara mig

vad ska jag äta

jag har ju flyttat från stan för att ha så låga boendekostnader som möjligt

jag reser inte, shoppar inte, går inte på bio, klipper inte håret, går inte till tandläkaren, inte till optikern, osvosv

så vad mer kan jag göra

svälta?

känns bara mer och mer som att samhället i tystnad samtycker till att jag tar mitt liv

jag får ju inte överleva ekonomiskt så ja, budskapet går fram ganska klart och tydligt

tack

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards