~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under oktober 2019

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut.

Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men läkaren var jättepositiv och tyckte att det här är ett bra steg att ta. Jag visste inte vad jag skulle säga eller hur jag skulle reagera, så jag bara satt där och gapade. Kommer ha telefonkontakt med min kp en gång i veckan, och fara dit en gång varje halvår för att träffa läkaren. Tänker inte byta mottagning nu när det faktiskt fungerar. Är det något jag lärt mig av psyk så är det att det finns en MASSA rötägg där, och som patient är man helt utelämnad till dem. Man har inga rättigheter alls. Har självklart diskuterat det här med min kp, och han har lusläst min journal och letat efter vårdintyget som skrevs olagligt. Det finns inte kvar, det har gått upp i rök. Så så hanterar landstinget lagbrott. Inte att undra på att HSAN inte gjorde något åt min anmälan.


Imorgon hoppas jag på att få besked för packning, transport och städning. Om en vecka är jag folkbokförd i fjällen, och jag LÄNGTAR tills dess att allt det här äntligen är över. 

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards