~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 23 december 2016

Expressen kränker idag!!

Av Maria - 23 december 2016 17:25

Nu finns det en artikel på Expressen om en kvinna som vanvårdade sina två hundar (http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-holl-hundar-i-stinkande-lagenhet/). I artikeln uttalar sig en veterinär om kvinnan:

"– Tack och lov är händelser av den här sorten ytterst ovanliga. När de dock inträffar handlar det i nästan samtliga fall om psykiskt instabila människor, som inte har förmåga att ta hand om sina djur."


Sen tilläggs:


"– Friska och normala människor, så att säga, är ju oerhört angelägna om att ta hand om sina husdjur. Men blir det fel, så blir det fel även med djuren."


Tack för att du som veterinär späder på felaktiga tabun om psykiskt sjuka och svaga, och indirekt kallar oss för onormala. Skulle vara jävligt intressant att veta vad han menar är "normalt", vem som är "normal". Jag har haft djur i hela mitt liv förutom när jag studerade, och jag är idag stolt hundägare. Min hund är frisk och välvårdad, till och med bortskämd. Han kommer först, före allt och alla, han är som mitt barn.

Och jag är så "psykiskt instabil" att jag är sjukpensionär. Och normal är jag då rakt inte. Vem är normal??? Och vad är det???


Hur fan klarar jag av att ha hund om det nu stämmer som idioten säger????


Så, tack Expressen för att ni för vidare den här ignoranta veterinärens ord och låter honom leka besserwisser på bekostnad av de redan svagaste och mest utsatta i samhället!!!!


Hett tips; gör inte diskriminerande uttalanden där människor klumpas samman dessutom och döms av en person som uppenbarligen inte har en endaste aning om vad psykisk sjukdom är.


Och till veterinären i fråga: Håll dig till ditt kunskapsområde och sluta sprida dina fantasier om sådant som du inte vet något om! En ursäkt är minst sagt på sin plats!!

Detsamma gäller Expressen! Hur kan ni publicera sådan här smörja??? Håll er till rena nyheter som är erat kunskapsområde!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards