~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under februari 2018

Av Maria - 22 februari 2018 20:20

....för att ni skrämde skiten ur min hund ikväll

skulle gå ut med honom en sväng men kom inte långt

hörde att det smällde avlägset

fick syn på en massa jävla ljusraketer på himlen

hunden trodde att det var fyrverkerier

han fick total panik och jag blev tvungen att gå hem med honom

enligt schemat ska det vara övning hela veckan

men det har varit lugnt ända tills nu

har aldrig sett de här raketerna förut

det var nytt för mig

just min tur

fattar inte att jag var så korkad att jag flyttade hit

och nu är jag fast här 10 år framöver

vill bara skrika

Av Maria - 21 februari 2018 18:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 16 februari 2018 09:18

läst just om postnords senaste skit

avgift för paket som skickas från länder utanför eu

det här innebär att jag inte längre kommer kunna den låga levnadsstandarden som jag har

utan den kommer bli ännu lägre

ebay har gjort att jag kunnat gå runt ekonomiskt som sjukpensionär

nu går inte det längre

självklart ska det vara de rika förunnat att köpa saker billigt

hade jag haft råd så skulle jag såklart ha handlat i sverige

men eftersom folk har bestämt att jag ska vara fattig pga att jag är sjuk så går inte det

och nu går det heller inte att handla utomlands

tack som fan

Av Maria - 13 februari 2018 20:05

pratade med mamma och pappa

de ville förmodligen göra mig glad och sa att de läst att pensionärer ska få högre pension och bostadstillägg

jag gjorde dem uppmärksammade på skillnaden mellan pensionärer och SJUKpensionärer

för 100:e (?) gången

så det de läst gällde pensionärer

inte mig


samhället vill inte veta av mig

men jag får inte dö

varför?


jag sitter bara av tiden

i ett fängelse

med tortyr

så varför är det inte ok att jag bara dör?

då slipper världen en "bidragstagare"

i dagens samhälle är det fult att vara sjuk

det är fult att vara ålderspensionär också

men blir man allvarligt sjuk innan man nått den åldern

så är man lägst stående i detta land

i princip värdelös


de tror att man har "semester"

att man är "ledig" 24 timmar om dygnet

ja, så jävla naiva är de

de ser inte ärren från rakbladen

hör inte alla vrål av panik och ångest

de vet inte att man går hungrig för att man inte ens kan ta sig till en matvarubutik

att man har kläder och sängkläder som är 20 år gamla för man kan inte skaffa nytt

de vet inte ett skit - men ändå vrålar de så högt


jag vet att väldigt många ser på mig och andra sjukpensionärer som jordens avskum

det skrivs och ropas att vi ska "bort från ett bidragssamhälle"

jaha?

så låt mig bara dö då

lås inte in mig och tvinga mig leva för syns skull


om jag fick dö så blev ni ju av med en äcklig bidragstagare

win-win




........och tack som fan sverige för att det numera är en klassfråga om man kan se OS eller ej........ jag trodde aldrig att jag skulle behöva uppleva den dagen, men den är redan här.....

frågan är vad som är näst på tur

Av Maria - 8 februari 2018 21:43

känner att jag inte har några ord just nu..... finns inte så mycket att säga..... ingenstans att ta vägen........ ingenting att göra....

jag sitter bara helt fast.....

försöker och försöker i terapin... men det är så svårt....... 

känner hur jag blir ett barn igen....... med så mycket sorg.... så mycket besvikelse....... krossade drömmar.... 

jag är så trasig........ så trasig....

så svältfödd på kärlek och värme..... tröst..... närhet.... trygghet.........

det är så plågsamt att upptäcka det..... att förstå det.... nu........

och veta att man inte kan förändra något.....

känner mig så vilse..... så ensam.........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards