~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 10 november 2018

Av Maria - 10 november 2018 16:15

Ja.. det gäller att glädja sig åt de små sakerna, som tex en webshop....


Allt annat är som vanligt helt åt helvete. Samtalet i torsdags blev snabbt till panik när tåget hem inte skulle gå. Slutade med att min kp skjutsade hem mig för jag panikade. Pinsamt. Så pinsamt. Och så jobbigt och rent ut sagt förjävligt att jag inte klarar mig själv. Hade jag haft mina mediciner så hade jag kunnat hantera det, men jag klarar det inte utan. 

Sen vädret..... ja, vad ska man säga... Skitväder. Hunden blöt dygnet runt, sandlåda överallt inne, sängkläderna är som sandpapper.... Jag sopar och dammsuger flera gånger om dagen, men det hjälper inte. Fick ett ryck och torkade dessutom golven - vilket ju var helt värdelöst.


Håller på lite med leran i alla fall. Gäller att passa på medan man orkar. Är så djävulskt trött hela tiden, men kan ändå inte sova. Som vanligt. Är så mycket jag vill göra, men kan inte. Men det är väl så det ska vara.

Av Maria - 10 november 2018 12:30

En ljusglimt i tillvaron! Delitea!

https://www.delitea.se/

Hade ingen aning om att det ens existerade förrän jag ögnade igenom reklam-mailet från Apotea. Klickade mig lite halv-trött till Delitea och tänkte att det skulle vara en dyr mat-sajt som alla andra, men det är det inte!! Det är precis som Apotea fastän med mat! Och eftersom de inte säljer kyl- eller färskvaror så kan ALLA faktiskt beställa och få hem mat - och det är fraktfritt att hämta hos ombud!


Det suger att inte bo på ett ställe som har stort utbud av matvaror till ett (för mig) hållbart pris, men min vardag blev just trevligare. Höll på att sätta teet i halsen när jag såg att vissa varor till och med är billigare än på ICA Maxi! Hoppas verkligen att det går bra för företaget så att det fortsätter finnas! Äntligen en matbutik på nätet som passar mig på alla sätt och vis!

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards