~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Sommaruppdatering

Av Maria - 22 juni 2012 09:23

Varit mina veckor på ÄS, och inte vet jag om jag blev något klokare... Blev nog mest förbannad och ledsen, samtidigt som det var jätteskönt när min kp var där. För att ge ett exempel så kom jag dit en måndag eftermiddag, hade panikcyklat dit för att jag var så självdestruktiv. Tänkte att de ju är till för att hjälpa, och att det inte skulle göra något om jag kom dit lite tidigare. Huvudsaken är ju att bryta det negativa mönstret. Så jag kom dit, helt genomsvett och flåsade, och med ångest upp över öronen. Vad händer då? Jo, kärringjäveln som jobbar där just då och som hatar mig, kom och sa att jag skulle vara med på möte med gruppen. Jag förklarade läget för henne och påpekade att jag ju har social fobi, så det skulle bli för jobbigt för mig. Hon körde över mig totalt och gjorde ner mig. Till slut blev jag förbannad och sa att jag i så fall var tvungen att få ta en stesolid och att det tar ca 15 min innan den verkar, och då skulle jag hinna hämta andan efter cykelturen också. Kärringen nekade mig det och blev ännu grinigare. Det slutade med att hon stängde mig ute från köket och därmed alla "sällskapsytor" så att jag inte kunde röra mig alls. Jag fick nog och cyklade därifrån. For till närmsta affär och upptäckte att jag glömt min börs. Förbannade allt och alla och började gråta. Kom på att jag har en massa enkronor hemma i en burk, så jag cyklade hem igen - och handlade hetsätningsmat på ica för enkronor och satt hemma och hetsåt. Underbart, eller hur....

För att ge ytterligare exempel på jävla störd kärringen är så kan jag berätta att hon sa högt vid frukostbordet en dag att "du skulle aldrig klara av att arbeta som sjuksköterska för det är ett stressigt yrke, så det är nog bäst att du försöker göra något annat"............ eller som när det var min sista dag och jag försökte vara "trevlig" och prata om lägret som vi skulle ha på gården veckan därpå. Berättade att det skulle komma 23 barn och kommenterade att det ju blir groteska mängder frukt att handla - säg att varje barn äter en frukt per fika, då går det åt 69 frukter på bara en dag. Då häver idioten ur sig att "nämen åh vad duktig du är som klarade att räkna ut det".......

Till saken hör att HON är helt bombad i huvudet. Har aldrig träffat någon slöare och mer oempatisk sjuksköterska i hela mitt liv. Hon tycker att hennes jobb nu är sååååå stressigt, men jag kan säga att kärringen gör INGENTING. Hon tassar runt lite, fikar, har lite samtal (med de få patienter som fortfarande vill ha henne kvar som kp.......), osv. Tror att hon har något slags funktionshinder - för det är det enda sättet som kan försöka förklara varför hon är så störd som hon är. Men hon förstår det inte själv.... vilket gör det hela ganska mycket mer intressant.......


Nu ska jag äta frukost.. skriver mer senare......

 
 
Ingen bild

Kaylee

22 juni 2012 23:48

Åååååååååh vad arg jag blir! Speciellt på det där med sjuksköterska, har fått höra exakt samma sak (har börjat SSK utbildning och ska fortsätta nu i höst) och vad fan vet de?! Som om de är bättre på något sätt! Och åååhhhh jag har läst igenom en massa av dina gamla inlägg och som de behandlar dig, det är legit kriminellt. Anmäl! Lex Maria, NU! Jag vet att det inte är lätt, och jag kämpar själv med samma sak inom ätstörningsvården; min psykiater vill att jag ska anmäla men jag vågar inte. Men du förtjänar så mycket bättre. Keep on writin' girl!

Maria

23 juni 2012 19:48

Tack fina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards