~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

S-s-s-s-s-snös-s-s-s-torm....!

Av Maria - 2 maj 2011 16:30

Solen tittade nästan fram, så jag bestämde mig för att ta en PROMENAD till Maxi. Termometern visade 9 grader, men såg att det blåste ganska rejält. På med VÅR-skor, VÅR-jacka, ingen mössa eller vantar. Det är ju VÅR NU!

Halvvägs trodde jag att det var något fel på mina ögon för det såg ut som om det var mjäll i luften. Började ana oråd så jag snabbade på stegen. Kikade i lite affärer - se men inte röra är den ekonomiska principen - och så gick jag in på Maxi. Kändes som jag skulle DÖ. Tog mig igenom den jävla affären till slut, och såg hur det snöade ute. Tittade på klockan och tänkte att "snabb-bussen" redan gått, så jag kunde ta det lugnt. Degade lite och började gå mot hållplatsen. 25-30 sekunder FÖR SENT kommer "snabb-bussen" och åker.................... Förbannar mig själv som är så jävla korkad att jag inte gick ut när jag var klar....

Ställer mig och väntar. "25 min-bussen" skulle gå 20 min senare. Massa folk vid hållplatsen. Panik. Noll blodsocker. ISKALLT. Bussen kom 5 min innan "snabb-bussen" skulle komma, och då var det lika bra att vänta, för det tar sååååå jävla lång tid för den andra att sega sig fram (den åker runt lite här och var, jämfört med den andra bussen som kör raka vägen). MEN - så var ju DEN OCKSÅ FÖRSENAD!! NATURLIGTVIS!!! SJÄLVKLART!!!! Över 10 min. Så jag har stått och väntat på en jävla buss i 45 min...........

Kliver på bussen och upptäcker att fötter och händer är halvt köldskadade, käkarna skakar så att jag knappt kan öppna dem och pressa fram ett hej.

Tänkte att "nu dör jag", för det är en bit att gå från hållplatsen. Bussen stannade och jag insåg till min förskräckelse att jag var tvungen att resa på mig, OCH ta mig av bussen i den branta trappan. Höll på att ramla, men hade ett stadigt tag med ena handen. Annars hade jag fallit handlöst.

Tog innevägen hem. Tar lite längre tid, men det spelar ingen roll för hellre gå inomhus än i snöstorm....... Problemet var trappen upp precis innan jag kom ut igen. Hade mina "tjejskor", så det lät om klackarna, och vilken idiot som helst hörde att jag knappt kunde böja och lyfta på benet. Gud vad lyckat!!! *gör vågen*

Har ätit - massor............. *satanshelvetesjävlaskithög* men fryser fortfarande så att jag skakar. Hade jag inte plockat ut och flyttpackat i princip alla VARMA kläder, så slår jag vad om att det hade varit ryss-sommar igen.....   


Kan fortfarande inte känna mina tår. Fingrarna är stela.

Måste kura ihop mig och försöka värma upp mig...

  

Jävla fjant jag är som inte fattar att det här året är likadant som alla andra år! NÄR ska jag lära mig???

...kanske ett år när jag inte ska flytta om några veckor.............

 
 
M

M

2 maj 2011 18:52

Hihi...förlåt, men jag ser synen framför mig ;)
Här har det också snöat lite idag, först har jag inga vårkläder när det blir varmt, sen kommer man hem till kylan, och har alla varma kläder nerpackade... :/ Så vi kan nog ta varandra i hand ;)

Kram på dig :)

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Maria

2 maj 2011 20:53

Haha! Läste just och kommenterade samma sak på din blogg!!
Tycker du inte att jag är logisk som först tänker att luften är full av mjäll och att det inte är snö... ;)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards