~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 december 2017

Av Maria - 24 december 2017 20:58

....och så raderades hela mitt inlägg bara för att jag öppnade en ny flik (!!!!!!)

god jävla jul





skrev att det är lustigt att logga in på instagram och se sin "väns" bilder på julfirande

hon som bjöd in mig att fira med henne och hennes familj förut

men bara när jag var hundvakt då de skulle göra något eller fara någonstans

sen är det bara tyst

hon vet att jag är ensam men hör inte av sig överhuvudtaget

sådana saker gör att man ser vad människor är för folk, egentligen

deras sanna jag syns

jag begär inget

jag känner bara att om det varit ombytta roller så hade jag åtminstone hört av mig

men å andra sidan så skulle jag aldrig lura någon att umgås för att jag ville utnyttja henne/honom


tog en lång promenad med hunden ikväll

det var min julklapp till honom - han älskar att gå i snön och kylan

jag kunde inte låta bli att snegla in i de hus vi passerade

folk som äter mat tillsammans

eller pratar, grälar, spelar spel, skrattar, ser på tv

det gick inte att undgå att känna mig som flickan med svavelstickorna

alltid samma sak

alltid


det kanske är konstigt att jag aldrig sett den berättelsen som hemsk

utan jag har alltid tänkt och känt att flickan får ro till slut

hon behöver inte frysa, inte vara hungrig

hon behöver inte lida längre

det är tröstande, tycker i alla fall jag

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards