~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 31 december 2017

Av Maria - 31 december 2017 13:51

blev ingen veckohandling

tog mig inte iväg

har inte handlat sedan tisdagen före julafton

har i alla fall knäckebröd och smör hemma

köttfärs i frysen

så jag svälter inte

men det är inte roligt

och jag mår inte direkt bättre av att inte ha mat hemma

ikväll är det nyårsfirande

massa jävla raketer och skit

sitta här med alla persienner och rullgardiner nerdragna

musik skrålandes

och försöka stötta en hund som panikar

skakar

dreglar ner ett helt badlakan

flåsar så han nästan svimmar

en nyårsafton kommer han att dö av stressen

det är tur att han fortfarande är ung

sen finns det inte så mycket att göra

jag tränar honom året runt

han får receptfria tabletter

men det hjälper inte

och folk "måste" såklart skjuta 6-7 timmar

"för det är ju kul"

och "barnen vill ju se och de lägger sig ju tidigt"

egoistiska jävlar

inte en tanke på andra eller något konsekvenstänk

bara "jag" "mig" och "mitt

precis som vanligt i dagens samhälle


ska ta en långpromenad i skogen med honom nu

så att han ska vara lite extra trött ikväll

vet dock inte hur mycket snö det är att pulsa i

kan inte gå på vägarna eftersom folk redan skjuter raketer

(ja, det smällde redan vid 12:20, jippi)

hoppas på att skoternördarna har kört upp ett spår


får se om jag orkar handla i veckan

har inte samtal förrän på torsdag

men orkar inte handla samma dag och fre lör sön är big no no pga allt folk

så jag får se


gott nytt år 

eller vad man nu ska säga

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards