~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Efterlyses

Av Maria - 26 april 2011 12:24

Jaha, och var är regnet..? Visst, det var lite blött på asfalten på morgonen, men var det allt..?? Gissar att snön ligger kvar i skuggområdena fortfarande... plus snöhögarna då....

Har knappt sovit inatt. Känns som att jag skriver det varje dag...


Fått svar av min handläggare på FK... De som har hand om bostadstillägget har fortfarande inte fattat.... så nu lägger jag ner...... Skickar in helt nya papper på ALLT........ De måste ju kunna läsa NÅGONTING! Det är ju till och med ifyllt på datorn, och kan de inte läsa DET så har de stooora problem...


.......jag vet inte... jag har inga ord......... sitter bara i sängen och stirrar...............

 
 
Susanna

Susanna

26 april 2011 12:36

Fusk att ni "fått" regn. Skulle behövas här också, allt är så tort och varmt.
Dock ska det vara molnigt nu, men icke! SOOL! urk.

Får man dessutom bli trögare eller?
Förstår inte vad det är de inte fattar.
Knäppa människor.

*kramar om*
Synd att du inte bor närmare, då hade du kunnat förlja med mig och ikaross på en liten promenad :) <3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

26 april 2011 20:26

Nja... en liten lätt "dusch" snarare än regn... Skulle bli molnigt här idag också, men solen har stått högt på himlen... Skitkul när det luktar bränd plast av rullgardinerna :S Till råga på att så blev skrivaren helt jävla störd och ett papper fastnade. Höll på att slänga ut den förbannade skiten genom fönstret utan att öppna det - för jag stod på knä mitt i solgasset och slet sönder pappret i småbitar.... Gissa vad jag skrev ut för papper - de till FK såklart..... *gaaaaahhh*
NU har jag fått svar - äntligen. Det var negativt, men bättre det än inget svar alls. Och nej, de fattar ingenting. Skickade in papper jättetidigt för att förbereda så mycket som möjligt med bostadstillägget. Så kommer det ett kravbrev på att jag måste skicka kopia på hyresräkningen inom en vecka. Öööööhh.. jag har sökt from 1 juni och det var över 3 månader tills jag ens fick nycklarna...! Vilket jag också skrivit som "övrig upplysning"; att jag var tidig och att hyresspecifikationen kommer så fort jag får den. MEN - de kunde inte läsa något av det...
Har alltid undrat vad de på FK har för utbildning egentligen.. Tror inte att många skulle nappa på att läsa "Försäkringskasseprogrammet" på högskola eller universitet....

Kram på dig!!

 
M

M

26 april 2011 16:09

Regnet är HÄÄÄR!!! Bara för att jag gjorde en olovlig avvikelse igår, tog en buss in till stan och inhandlande...sommarskor OCH solkräm :(
Straffet fick jag idag ;)

Och Fk vet nog inte ens hur man torkar sig i röven utan att ha en manual att gå efter...!!!

Kraaaam!!!

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Maria

26 april 2011 20:34

Ahaaaaaaaa... Då vet jag vars det tog vägen!! "Olovlig avvikelse".. det låter intressant! ;)

Sommarskor... låter underbart! Jag ÄLSKAR skor, men sliter knappt på dem så jag köper inte nya särskilt ofta.. Sen tycker jag att det är knäppt att de börjar sälja vårskor i typ februari, för alla bor ju inte i blekinge... och när våren - eller sommaren för den delen - har kommit hit... ja, då är skorna slutsålda! Jag har dessutom strl 35, så jag blev jätteglad när Din Sko började med VUXENSKOR i strl 35. Problemet är bara att de tar slut direkt och finns långt ifrån i alla sorter... Är evigt less på att aldrig kunna ha "ballerina" eller andra mer öppna skor bara för att den minsta storleken är 36. Ser ju skitsnyggt ut att hälen släpper vid varje steg liksom... Kanske silvertejp kan lösa problemet..?? :P

Hehe.. du har helt rätt om FK! Ska lägga in en bild sen... så får du se hur jag hanterade min första kontakt med FK....

Kraaaaaaam!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards