~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Maria - 2 december 2012 23:53

Det  ser ut som en knarkarkvart här hemma, men jag har inte orkat bry mig. Halvt packat upp det jag haft med mig på ÄS i 7 veckor. Saker att skänka bort till de som har det tyngre än vad jag har ekonomiskt har rotats fram. Och lägenheten är även någon slags dumpningsplats för diverse julbelysningskartonger odyl, samt tipp för ridkläder och hästgrejor. Så INGEN får komma in eller ens titta in genom varken dörr eller fönster. Körde en diskmaskin natten mellan fredag och lördag, och jag har inte ens kopplat ur vattnet från kranen i köket. Den natten sov jag nästan 12 timmar. Vistelsen på ÄS är så gott som över. Ska vara där onsdag em + middag. För övrigt har jag bara samtal med min kp på måndag och onsdag (eller torsdag, men han ska resa bort så han jobbar bara till kl 10 på torsdag).


Idag har jag varit i 3 stall. Första stallet hjälpte jag småtjejerna att julpynta åt sina sköthästar, och medan "mitt" barn red sin häst så umgicks jag med unghästen som det var tänkt att jag skulle ta på foder. Hon är så himla gullig, har bebispälsen kvar och är som en liten unge och ska pilla på allt och testa. Hon har inte fattat det där med undan tryck, men har övat det med henne. Har bara varit med henne i hennes box, så det är väldigt begränsad yta. Jag är väl korkad, men jag gillar att hon visar lite humör och stampar med ena bakbenet när hon blir grinig. Tycker det är charmigt! Var väl där i 4 timmar skulle jag tro. Sen bar det av till nästa stall, och då fick jag rida en sväng. Ett kallblod (jag som älskar kallblod) som nääästan räknas som "storhäst". Har ju inte ridit på flera månader... tror jag.. så det var vingligt att sitta upp, trots att jag är van att rida barbacka. Hästen är gudasnäll, men inte jättebra på att lyssna på mig - än i alla fall. Men hans "lillmatte" och tillika "mitt" barn gick bredvid. Det blåste halv storm och var förmodligen runt -13, så mina fingrar frös ihjäl. Har inga 3-fingersvantar, utan bara vanliga lite tjockare ridhandskar. Så lilltjejen fick leda hästen hemåt medan jag satt och försökte blåsa liv i mina fingrar. Hade ju helt klart varit bäst om jag struntat i tränset och lillmatte hade lett honom hela vägen, för då hade jag kunnat begrava mina fingrar i hans varma man och päls...

Sen var det dags för stall nr 3. Min fd "kollega" var där och tvingade "barnet" att rida en av hennes hästar, för hon orkade inte göra det själv - eller ja, ponnyn var på dåligt humör och bockade, och min fd "kollega" ville väl inte riskera att ramla av.... så då skickade hon upp ett barn istället........... som vanligt.....


Och så till den sista beståndsdelen av min helg - laxertabletter. Har använt en hel ask sedan i fredags. Det är 30 tabletter. Normaldos är 1-2 st, men jag tar en hel karta. Trodde att jag skulle få sova på toagolvet i fredags pga att jag skulle kräkas också, men det blev inte så. Och igår var jag så uttorkad att jag med nöd och näppe fick på mig mina termoridbyxor - men då med bara tights under. Skulle ha fått rida igår, men vädret satte stopp för det. Så det var bara att ta en karta tabletter till igår, så att det skulle funka att få sig samma byxor idag. Har nästan bara ätit skräpmat och godis, förutom frukostarna och middagen ikväll. Men det känns som att det kvittar när allt ändå är åt helvete. Och det är svårt att motstå att gå och köpa en pizza att köra i micron (jo, det går visst det), när alternativet är att ställa sig och laga mat efter att man varit hemifrån från förmiddag till kväll.

Vid åttatiden ikväll tog jag en karta laxertabletter igen. Ska ev till stallet då också. Men jag måste berätta det här för min kp, för jag ska väga mig imorgon, och om vikten är mindre än med min våg sist jag vägde mig så beror det på vätskeförlusten. Inte att det har "gått bra att äta".


Imorgon ska jag till min t på förmiddagen. Sen har jag ett "hål" fram tills kvart i fyra då jag ska träffa min kp. Funderar på att fara och gå till Granngården och köpa 3-fingerridvantar. Dessutom behöver kaninerna snart nya saltstenar. Brukar köpa på mig ett lager, och nu har jag satt dit sista saltstenen.


Nä, dags att släcka. Kommer inte kunna somna, men vad spelar det för roll. Ena näsborren är helt igentäppt, och det stör mig så in i helvete. Jag vet inte, är man "halvförkyld" då eller........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards