~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

För övrigt... tja....

Av Maria - 8 juni 2014 11:12

För övrigt rullar det på. Som vanligt. Väninna och hennes dotter har varit bortresta sedan i torsdags, och jag har fått cykla till stallet för att ta hand om "min" och deras hästar. Har varit suuuuuupervarmt - särskilt för mig som inte pallar värme över 15 grader. Har haft med mig en handduk för att torka svetten ur ansiktet - det har fullständigt RUNNIT när jag stått i stallet och mockat..... Det är runt en mil att cykla dit, och så ska man ju hem också.....

Och ja, i all panik kring trasiga bilar och resor, så hjälpte min väninna mig att lämna in cykeln igen. Sen skulle jag hämta ut den i onsdags på vägen till min kp eftersom mitt busskort tog slut då. Klev in på verkstaden med en massa stes i kroppen, och vad hände? Jo, min cykel var redan hämtad. Av väninnan. Som inte hade talat om det. Tanken var ju god, men jag var ändå arg. Det är MIN cykel. MIN. JAG bestämmer. BARA JAG. Men jag orkade och orkar inte tjafsa, så jag släpper det. Det är bara sååååå synd, för det skadar mig när någon annan gör såhär med MINA saker, påverkar MITT liv, MIN planering. Jag är och kommer alltid vara ett kontrollfreak när det gäller mig själv och mina saker och uppdrag, och det här gör ju INTE saken bättre......


Nåväl. Idag ska jag få åka bil med dem till stallet i alla fall. De hade tydligen kommit hem inatt vid halv fyra, så de var lite sega. Jag är i alla fall glad att jag slipper cykla. Killen på verkstaden sa till mig att "det är meningen att kedjan ska hoppa av i gupp", så jag har inte vågat cykla genvägen. Och närmsta asfaltsvägen är det vägarbete på, och stenskotten FLYGER över hela vägen. Ville inte "testa" och se hur ont det gör att få det på sig - bilarna kör 90 km/h där, och jag vet inte hur snabbt stenarna som skjuts iväg rör sig.... Så det var bara att cykla en omväg.


Känner för att måla, men har ingen ork. Diskade, plockade ur och i en diskmaskin igår. Det var det orken räckte till.

Har också kommit på att jag vill ha ett kedjetäcke, 12 kg. Men jag har ju inte råd, och "mitt" landsting har varken det eller bolltäcken som hjälpmedel. Men det ska ju bli ändring på det så att man ska ha rätt till samma hjälpmedel oavsett landsting - vet dock inte när... Förhoppningen är att det redan ÄR ändrat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards