~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 2 april 2018

sådär ja

Av Maria - 2 april 2018 20:21

grann-subban kom hem från sin skotersemester med sin sambo idag

det första de gör är att felparkera sitt släp så att det står mitt i vägen på infarten till hela område

precis vid parkeringsförbudsskylten

jag tog fram mobilen och skulle ta en bild då jag ska höra av mig ang trafiksäkerheten till hyresvärden

då hade hon stått och stirrat på mig och slet upp sin balkongdörr och började skrika

jag höll på att skita på mig först, ju är inte varje dag som någon helt plötsligt börjar vråla på en

jag lyckades ändå finna något slags lugn och sa inte så mycket

hon skrek och frågade om det var något problem och jag svarade att det är parkeringsförbud

då gick hon igång

skrek att jag lägger mig i andras saker, att jag inte har något liv, att jag klagar på alla, osv

jag var bara tyst och tittade på henne

när hon tystnade för att hon inte hade något mer att vråla så frågade jag henne om hon var klar

hon blev lite paff och sa ja

då bara gick jag


jävla idiot

jag har varit nära att bli påkörd pga att de felparkerar

och ärligt talat så får hon väl vara upprörd om hon vill

väljer man att medvetet strunta i regler och lagar så väljer man även konsekvenserna

vill man inte att folk ska klaga så får man väl se till att det inte finns något att klaga på

annars får man väl bara finna sig i det, så enkelt är det ju

jag tänker inte bli påkörd för att de inte orkar parkera på ett säkert sätt

jag skiter fullständigt i om de felparkerar, bara de felparkerar på ett ställe där jag inte utsätts för onödiga risker


jag måste verkligen flytta härifrån

jag blir helt jävla galen av att bo här

och det kostar så mycket energi

energi som jag absolut inte har

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards