~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 april 2018

att ge upp

Av Maria - 27 april 2018 16:12

jag har lagt ner allt nu

sitter bara i mitt soffhörn

får se om jag får tillbaka mina mediciner

har bett min kp höra av sig till backup-läkaren

hon är dock väldigt upptagen så vi får väl se

sen finns det en överhängande risk att hon tycker att det är jättebra att jag har överlevt utan benso

och därmed anser att jag inte behöver det

i så fall har jag beslutat mig för att avsluta allt

för det här går inte

det har inte gått, inte fungerat alls

och det kommer inte göra det heller

har aldrig tidigare varit så nära att ta mitt liv

när grannsubban gav sig på mig sist så gick jag fullständigt sönder

jag stod innanför min grind och hackade is när hon började - och fick förstärkning av sin sambo

"alla i hela området tycker att du bara stör och förstör"

"alla tyckte att det var så lugnt och skönt innan du flyttade in"

osv

de stod där utanför min grind och skrek elakheter i munnen på varandra

först svarade jag men kände att det var fel när hon hade sina barn med sig

jag påpekade det och valde att bara vara tyst och ignorera dem

frågade "ska ni gå eller" och hon svarade "jag får stå här så länge jag vill"

som en jävla fjortis

men de stod såklart kvar och fortsatte

rent logiskt förstår jag att det inte är "alla"

men det gör inte mindre ont

det är som när jag var liten och gick i skolan

all gammal skit triggas igång

jag stod i alla fall kvar tills de tröttnade och gick

sen gick jag in och började skriva avskedsbrev

har aldrig gjort det förut

det blev inte färdigskrivet och är inte det heller

jag hade rejäl jävla pmdd - som aldrig diagnosticerats av en läkare trots att det borde vara självklart

är mer eller mindre suicidal 2 veckor per månad


så något måste hända

jag vet bara inte vad

har inte fått napp på min annons om att byta lägenhet så på den fronten är det kört

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards