~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

FÄSTINGJÄVLAR!!!

Av Maria - 13 juli 2011 10:08

inatt släppte jag ut astrid i friggeboden

hennes ena öga såg ut att antingen rinna eller så har hon fått sin slav (tilda såklart...) att putsa henne när de var i uteburen

klappade och gosade med henne och tyckte att jag såg något konstigt bakom ena örat

det var en FÄSTINGJÄVEL!!!!!!!!!

plockade bort den direkt

den hade nog knappt hunnit sätta sig och börja mumsa, för den var inget "blåbär"

höll på att gräva sig in i huden på henne

fick inte tag i fanskapet med fingrarna så jag fick ta en pincett

fick bort ALLT

slängde ut jäveln på bron - fastsittande i pincetten

i morse dödade jag fanskapet på spisplattan


nu är det slut med uteburen för ninerna

kan inte utsätta dem för fästingjävlarna

har klippt ner gräsmattan, men det hjälper ju fan inte heller

i förrgår tog jag en fästingjävel på en av föräldrarnas hundar - som bara hade gått på den klippta gräsmattan

och så hade jag en på mig själv (!) - som jag bara trodde var något skräp

försökte borsta av mig "smutspricken" men den satt fast på tröjan

jag tog fingrarna och tog bort pricken - och fick plötsligt se hur fanskapet började röra på sig och kröp runt på fingrarna

förstod vad det var direkt och gick till hällen och drog på spisplattan

fanskapet lämnade världen med en liten explosion, till min lättnad


maten går åt helvete


allt är åt helvete


jag vill hem

bara hem


  

 
 
Trolltyg

Trolltyg

13 juli 2011 19:26

Fy bövelen för festingar.... jag HATAR dom grovt :(
Jag vet inte hur många jag fick plocka på katten Trollis förra sommaren :/

Var rädd om dig min sköna, och jag vill kunna trolla bort allt det jobbiga. Men så länge får du nöja dig med en varm trollkram <3

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Maria

18 juli 2011 18:10

Tänk om du visste hur mycket en varm trollkram betyder!

 
Susanna

Susanna

13 juli 2011 20:23

Maria, käraste vän!
Har du med dig kaninernas koppel och selar? Dränk dem i fästingmedel vettja.
Låt torka och använd sedan, funkar finfint :D

här är ett recept :)
5 dl vatten
Pressa i vitlök och 1-2 citroner
Blanda i timjan och rosmarin
Sjud en stund- sila av och häll på sprutflaska
Duscha på innan du går ut.
(alt doppa selen i det och låt torka)

Inga äckelfästingar på kaninerna ännu men ett flertal på Ikaross.
Extra jobbigt med hans björnpäls dessutom..
Hoppas att du har det någorlunda bra iallafall..
Saknar dina inlägg! Kram på dig vännen!!!

http://Livetmedkaniner.bloggplatsen.se

Maria

18 juli 2011 18:14

Nu är jag i fjällen så äckelpäckelfästingarna är BORTA! Kommer att spara ditt recept och dränka selar och hela alltet i det innan de får komma ut i södern igen!! Ska fan göra en BARRIÄR runt hela stora uteburen!!
KRAM!

 
Isa

Isa

15 juli 2011 21:51

Min lilla katt får oxå fästingar. Har droppat gift i nacken på henne men det känns ju inte heller riktigt bra...
Min lille marsvinsgris däremot får aldrig fästingar, inte ens när han tultat runt i högt gräs. Kanske luktar han konstigt?

De är ena riktiga otyg. Mörarsniglar, fästingar, knott å getingar kan vi väl få vara utan?

Kramar... :)

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

18 juli 2011 18:25

Föräldrarnas hundar har gift i olika varianter.. den ena droppar och den andra halsband... Kan säga att jag umgicks så mycket som möjligt med dem för att det skulle smitta av sig på mig (och ja, jag vet att man inte ska göra så... *host*)
Kanske skulle skaffa sig ett mystiskt doftande marsvin så att äckelpäcklen håller sig borta ;)

Här i fjällen är knotten GIGANTISKA - nästan som flugor! Helt sjukt! Vissa år är det så, och andra inte... har ingen aning om varför.

KRAAAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards