~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

hemma

Av Maria - 31 juli 2011 20:03

helvete

helvetehelvetehelvete


min käre bror kom till fjällen med sin sambo och hundar och allt

han betedde sig värre än ett jävla svin - ligger kanske i de manliga generna.............

"du jobbar ju inte, jag jobbar mer än 200%  så varför ska du ha några pengar?!"

det rann över för mig då kan jag säga

gick iväg

grät, men inte så att någon hörde eller såg

han nådde botten med kommentaren "skaffa dig ett jobb!" några timmar senare

pratade med mina föräldrar om det - och båda ansåg att det var mitt fel, allt var mitt fel

jag borde ha hållit tyst från början eller bara låtit det passera

nästa morgon sa jag till dem att jag ville fara hem

då kunde jag inte hejda tårarna

efter det pratade både min sk mamma och pappa med honom - enligt dem

och han förstod att det var dumt sagt - enligt dem

jag tror inte ett skit på det

inte ett endaste skit!!!

idioten och hans sambo bestämde att de ville ha "skräpmat" deras sista kväll, så då blev det ju såklart det

jag vägrade äta med dem

satt inne medan de andra satt ute

självklart hör jag mamma säga att "hon vägrar äta tillsammans med oss om du inte ber om ursäkt och så skyller hon på att hon inte har någon tröja att ha på sig, så det spelar ingen roll om du ber henne om ursäkt!"

(jag hade postat alla kläder hem så att jag kan hämta ut dem och resten av packningen på posten imorgon - så jag hade inga kläder, allt var skitigt och luktade bajs... och jag var lovad att få skjuts ner på byn för att köpa en simpel jävla t-shirt, men min sk bror ville "shoppa" istället så det blev inget.. trots att han hade sin bil, sitt körkort och sina jävla pengar med sig......)

i alla fall - han stövlar in med en pizza, slänger kartongen på bordet framför mig och säger "här har du din pizza, förlåt att jag sa så" och så vänder han på klacken och går

han menade det inte, inte alls

jag vet att han är asförbannad och besviken på sin sambo, och att han förmodligen vänder det mot mig - precis som mina sk "föräldrar" också har insett - MEN, han har ändå inte rätt att göra mig illa mer!!!

det var vad jag sa till mina jävla päron när tårarna började rinna

först då fick jag något ord som stöttning


är i alla fall hemma nu

ÄNTLIGEN

tänker inte fara dit över jul, för jag tänker inte umgås med någon som är så jävla dum, nedsättande och elak som min sk "familj" är

det får bli hur fan det vill - jag tänker INTE fara dit! INTEEE!!!!!


........jag vill dö..... jag är så fet och äcklig... så jävla fel....... vidrig......

 
 
Susanna

Susanna

1 augusti 2011 11:42

Hinner inte skriva en novell just (vilket jag vill) nu eftersom jag ska till liseberg *paniiiiiik*.
Men vill bara säga att jag är här för dig!
Kram på dig käraste Maria! <3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

1 augusti 2011 18:33

Kram tillbaka!

 
Isa

Isa

3 augusti 2011 23:44

Hmm, våra bröder kanske är bröder!?
Förstår, bokstavligt talat, precis vad du känner! Upplever det där själv, alltför ofta. Grrr

peppar!

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

4 augusti 2011 07:55

Det skulle inte förvåna mig om det var så - numera verkar de dyka upp lite varstans... och jag blir lika förbannad varje gång.
Bamsekram! (utan spö-hot den här gången ;) )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards