~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Slutet av slutet

Av Maria - 26 november 2012 22:02

Behandlingen jag går på på ÄS är en individuell behandling som sker i grupp. Men jag får inte ta del av det som skulle vara individuellt för mig. De hade rond i torsdags och min kp tog upp att jag blivit överviktig. De andra i teamet tror att jag har smitit iväg och hetsätit när de inte sett. De tror alltså inte på det jag säger. Därför vill de att jag ska träffa en dietist, samt ta blodprover. Saken är den att jag har inte ens två veckor kvar på behandlingen, men de kan ändå inte ens låta mig få det anpassat så att jag tex får fika en banan istället för BÅDE banan och macka. Har tid hos dietisten på torsdag, och eftersom jag inte har någon läkare så finns heller ingen som kan ordna med prover. Jag kommer inte genomföra något av det i alla fall. Dietisten kommer säga tre saker; ät normala portionsstorlekar, ät regelbundet och ät varierat. Jag vet redan det. Sa det till min kp och han håller med. Och proverna kommer som sagt inte att bli av. Finns ingen som kan skriva remiss, och jag går inte dit en gång till och sitter där med alla jävla människor. Sist fick jag panikångest och då var min t med. Min kp sa att han kan följa med mig, men jag orkar inte. Det hjälper inte. Jag hade behövt de här två veckorna, men nu kommer jag knappt vara på ÄS. Min kp var gråtfärdig när han gav mig beskedet att inget blir ändrat för att passa mig. De andra i teamet anser att "det kan skapa ångest" om jag har gått upp i vikt av maten och inte behöver äta lika mycket som de. Jag grät och skrek att min hatkärrings patienter aldrig behöver äta så mycket som är "normalt", för att "det skapar så mycket ångest för dem" - så de slipper. Och hur fan tror hon att min ångestnivå är när de sitter där med en skvätt mjölk på morgonen, medan jag ska trycka i mig 3 dl fil, sylt, flingor, 1 mjuk macka, och te?????

Kramade min kp länge, länge, innan vi avslutade samtalet. Han muttrade något om att han skäms över att tillhöra ett sådant team, och att han inte förstår hur fan de tänker. Jag svarade att hela ÄS-behandlingen är föråldrad, att de göder patienterna istället för att faktiskt hjälpa dem. Han höll med.

Har en känsla av att han kommer att byta arbetsplats inom en överskådlig framtid.....


Idag åt jag inget före middagen som jag åt på ÄS. Sedan dess har jag ätit lite godis, några skorpor och en clementin. Beställde laxertabletter vid midnatt. Jag står inte ut längre. Vill bara dö. Inget annat. Bara dö. Min kp sa att det vore tjänstefel om han skulle säga att det är ok att jag gör det, och jag förstår vad han menar. Men han förstår också varför jag gör det. Han är inte dum i huvudet. Jag satsade allt jag hade och mer därtill. Och så förlorade jag allt. Nu ligger jag här med övervikt som nästan är sjuklig, inga kläder passar - kan inte rida för inga kläder funkar - jag har dödsont i ryggen pga övervikten, lederna vid knäna håller på att ge sig under tyngden också. Operationsärren på låren håller på att spricka upp.


Jag klarar inte av det här. Vill ta livet av mig. Det är inte värt allt det här, livet kan omöjligen vara värt allt det här. Oavsett om jag så lever min dröm i resten av mitt liv från och med denna stund, så kan det aldrig väga upp för all skit jag varit och är med om. Aldrig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards