~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Skit

Av Maria - 27 november 2012 18:45

Jag har lagt ner. Orkar inte mer. Fått kallelse till dietisten på torsdag - som jag varken bett om, vill gå till, eller som skulle kunna göra någon skillnad. De kan dra åt helvete på ÄS. Den enda vettiga är min kp, som lyssnar och faktiskt kan tänka själv och därför förstå.

Har lagat mat ikväll. Potatis- och purjolökssoppa. Ätit. Känns skit.

 
 
Ingen bild

Kaylee

27 november 2012 23:10

Hej fina du! Jag har läst här inne då och då men varit väldigt upptagen av interessanta saker som att bli av med min terapeut, ta överdoser och skära upp handlederna, så det har inte blivit av att jag kommenterat. Men usch, det skär i mig när du skriver som du gör. Att du inte kan få någon individuell hjälp! Helt sjukt. Men du har iallafall din kp i allt det här, det är iallafall något. Mitt tips till dig (som absolut inte fungerar när man har ästörningar) är att inte fokusera på vikten utan måendet. Typ, om du känner att du lider av övervikten måste du såklart göra något åt det, men inte av estetiska skäl eller för att någon säger det. Sedan vet jag ju inte om du är överviktig eller bara "känner" så ;) Så kan det vara för mig iallafall... Men det verkar ju som att du fått höra det av professionella så det är ju jävligt konstigt att de inte kan ändra din diet så att det passar din vikt! Men snälla du, skippa laxtab... Det hjälper inte. Inte att kräka heller. Du kommer bara att må sämre. Och dö inte! Jag vet verkligen hur det känns att vilja dö, och just nu sitter jag bara och skriver till folk för att distrahera mig från det faktum att jag återigen vill skära upp handlederna trots att ärren knappt har läkt. Förlåt om det triggar dig... Jag bryr mig om dig tillräckligt för att läsa din blog så ofta jag kan trots att jag inte känner dig och jag hoppas allt gott för dig. Du klarar det här! Du har ju gått igenom så mycket värre saker förut. Men jag vet, det är obeskrivligt tungt. Och egentligen, vore dödshjälp så jävla fel för oss som mår såhär? Bara en tanke... Men jag vill inte att DU ska dö. Jag vill att du ska fortsätta skriva och kanske ge ut en bok, för du skriver fruktansvärt bra. Din blog skulle kunna bli nästa Vingklippt Ängel (den finns på skunk haha) fast bra! Ta hand om dig nu tjejen och gör inget förhastat. Det kommer att bli bra! <3

Maria

28 november 2012 00:03

Men oj!! Vet inte vad jag ska säga - det finns inga ord... men ibland tror jag att man kan förstå varandra utan ord. Förstår att du mår skit, minst sagt. Finns det något jag kan göra för dig..? Vet ju hur det är....
För att svara på dina funderingar så är jag överviktig för att jag väger ca 68kg och är 157cm lång..... så BMI är helt åt helvete... Dock tror jag att jag kommit ganska långt på egen hand. Jag känner att bara jag får gå ner till "min" vikt där jag mår bra, så skiter jag i var på "normalviktsskalan" det är. I mina friska perioder när jag inte hunnit eller orkat tänka på vad jag väger eller hur jag ser ut, så har jag vägt 50-52kg.
Vården är som vården är, som du säkert vet. Min kp är gråtfärdig när han försöker trösta mig, så ja, utan honom vet jag inte vad jag skulle göra. Förmodligen skulle jag vara död.
Problemet - och det som är "komiskt" - är att jag går ner i vikt av laxtab. Det står överallt och alla säger att man inte går ner i vikt av dem, men jag gör det. Det tror de dock inte på heller. Det är väl bara något som "funkar" för mig.

Du behöver inte vara orolig. Det triggar mig inte - jag vill ju veta hur du har det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards