~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under december 2015

Av Maria - 4 december 2015 23:45

Var på samtal igår. Äntligen. Det tär på mig med alla inställda besök pga utbildningar och möten. Jag verkar dessutom ha kommit in i en slags ny och för mig okänd fas när det kommer till mina flashar. Det brukar vara några välkända som passerar, men sedan i helgen så är det "nya" inslag. Och det tar kål på mig. Kan inte prata om det, kan inte ens skriva om det. Hade panikångesten tryckandes när jag satt på bussen igår. Satte på musik och försökte bli medryckt och bortdomnad så mycket som möjligt. Stänga av. Och när jag klev in i entrén och skulle anmäla mig så kändes det ändå hyfsat ok. Kom in på min kp's rum och kände att "idag kommer jag INTE att gråta". Fem minuter senare sprutade tårarna. Så så bra gick det...

Har verkligen skitdagar just nu. Vill bara dö. Är så trött hela tiden. Så nere. Jag vet inte vad jag ska göra för att avhjälpa det. Vintern är ju min årstid. Då jag har massa energi och läser, pysslar och bakar. Baka gör jag ju, och ja, jag gör väl annat också, men det känns inte som det brukar. Förra året kan jag inte jämföra med, för då spenderade jag ju hela hösten med förberedelser inför tandläkar-grejen. Inte så konstigt att allt kändes skit då. I år får jag väl skylla på vädret, eller nåt.


Har halkat omkull för andra gången den här vintern idag. Det brukar bli en gång per vinter, men nu har jag redan dubblat det. Ingen annan faller som en fura. Det är bara jag som gör klassiska vurpor, som på tv eller i tecknade serier. Idag var jag ute med vovven och var nästan hemma igen, men så satte jag ner foten på ett ställe där det inte fanns ett uns fäste. Blev en riktig praktvurpa där jag till och med "låg i luften". Flaxade med armarna, och landade hårt och slog i mellan höften och ryggen. Min redan onda fot känns inte direkt bättre, och ryggen har fått sig en törn - igen. Bara att resa på sig och låtsas som om inget har hänt. Gick hem och åt frukost. Och ville hänga mig på balkongen, typ. Skära. Vad som helst för att slippa känna att "nästa grej som händer så gör jag fan i mig slut på allt". Slog i armen också, och jag har snygga märken, det upptäckte jag nu ikväll när jag inte kunde komma på vad jag har gjort för att det ska göra ont där.


Städade sen. Trots att jag hade ont och varken hade ork eller lust. Men det underlättar ju att inte behöva göra en 2 dagars "sanering" sen... Så därför försöker jag verkligen hålla efter. Särskilt när man har hund. Det krävs inte så mycket för att det ska se ut som om man inte städat på 2 månader. Hoppade över att torka golven, för dels så är det så dåligt väder så det blir ju skitigt direkt igen, och dels så är det bara en vecka sedan jag gjorde det sist så det är inte "grisigt".


På eftermiddagen idag gick jag och handlade, Slösade pengar på lite äckligt godis. Behövde det för att straffa mig själv. Egentligen är det hur jävla dumt som helst, för jag borde ta medicin istället, och försöka göra något för att bryta den här cirkeln. Men jag har inte orken. Det är väl därför som jag ser ut som jag gör...


Skrev en kort uppdatering på facebook. Har inte skrivit där på jättelänge. Det är ganska intressant att se vilka som inte visar att de läst, men jag hade väl egentligen inte förväntat mig något annat. Magkänslan hade inte fel den här gången heller. Jag ville fortfarande hoppas på min "väninna" och tillika sk "juridiskt ombud", men hon och hennes familj har gått vidare - och vänt sig emot mig på något sätt. Och med henne följer en hel del gemensamma vänner och bekanta. Det märks att det pratas skit, men de har väl inget annat att göra och de behöver nog trycka ner andra för att kunna sitta kvar på sin självutnämnda piedestal i klubben för inbördes beundran. Längtar efter att kunna flytta härifrån. Då blir avståndet större rent fysiskt, och inte bara psykiskt.


Jag vet inte varför jag skriver det här. Jag behöver nog ventilera och sakta ner karusellen.

Får se om jag orkar göra pepparkakshus nu i helgen. Degen är i alla fall klar och ligger bara och väntar. Har provgräddat en bit och det verkar som att jag inte behöver knåda ner mer mjöl - för att nämna något positivt. Yaaaay.....


Ser på film nu. Eller ja, jag skulle se på film, men orkar inte koncentrera mig. Hoppas att sömntabletterna kickar in snart. Ska försöka ta dem en - en och en halv timme tidigare på kvällarna, så att jag kanske kan somna fortare. Å andra sidan lär jag vakna tidigare, men det funkar inte som det är nu i alla fall.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards