~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Maria - 27 februari 2015 21:45

Backup-läkaren hörde av sig och var beredd att skriva ut medicin så att jag har tills dess att vi kan träffas. Jag visste inte vad eller hur mycket hon skulle skriva ut, så jag blev positivt överraskad när jag loggade in på mina sidor på apoteket. När jag skulle beställa det så blev jag däremot panikslagen...... Stesolid i den mängden och styrkan "har utgått"......... WHAT??????

 

Funderade på att maila läkaren ifall om att hon var kvar på jobbet och inte hunnit gå hem, men jag struntade i det. Vill inte att hon ska behöva krångla med att ringa apoteket det sista hon gör innan hon far hem och packar för att resa bort. och jag vill heller inte att hon ska behöva skriva ut mer tabletter än hon känner sig bekväm med. Så nu får det vara helt enkelt. Försöker trösta mig med att hon i alla fall litar på mig såpass att hon kan skriva ut mediciner - till och med utan att träffa mig innan. Hon kanske har förstått nu.


Har fått vara med min kp när han skrev en uppdaterad sammanfattning i journalen. Han ville ha mig med så att jag kunde få bort faktafelen som stått där tidigare. Och så tror jag att han vill ge mig en chans att se, en chans till att ha den lilla kontroll jag kan ha över det som står där. Så att jag inte tror att han också far med osanning och faktafel. Även om det känns fjantigt att han vill göra så mycket "tillsammans", som alla vårdplaner, så måste jag erkänna att det faktiskt känns bra på ett sätt. Jag tvingas inse fakta och samtidigt får jag se gång på gång att inget görs MOT mig, utan MED mig. Jag har ju vetat det förut, men det blir som en annan sak ändå. Det hade jag ingen aning om.


Trots att jag svullade förra veckan har jag faktiskt gått ner 1 kg. Har hittat en app som räknar kalorier och RDI. Det känns svårt - på flera plan - eftersom jag har problem med att 1) inte äta mer än jag ska, 2) inte äta mindre än jag ska, och 3) äta den mängd min kropp säger att den behöver och inte det appen säger. Får väl se var jag landar med detta. Det verkar gå hyfsat än så länge. Ikväll skulle jag unna mig en fryst pizza, men det blev för mycket för dagens kaloriintag. Så jag gick och handlade och köpte fläskkarré i bit som jag strimlade och stekte i curry och lite annat. Så jag fick något gott ändå - och som jag står mig på bättre eftersom det inte bara är en massa tomma kalorier. Igår köpte jag en Lindt-chokladkaka, och lyckades faktiskt att bara äta de två rutor jag tänkte. Idag har jag ätit två rutor som fika på em, och två rutor ikväll. Det känns som det var onödigt med fikat, men - jag har fortfarande 30 kalorier till godo, så det får vara ok. Faktiskt.

Imorgon har jag tänkt att göra någon slags dessert på kvarg med vaniljsmak och frysta hallon & blåbär. Men vi får väl se hur kaloriintaget ser ut för övrigt först. Vet inte vad jag tänkt äta imorgon.

Det är en vinglig färd, minst sagt. Men jag hoppas verkligen att det går vägen, för jag orkar inte mer nu.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards