~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Döva grannar...

Av Maria - 6 maj 2011 22:50

Nu har puckona slutat trumma där uppe. Jag har tagit ett välbehövligt bad. Och vad händer nu då? Jo, de tittar på tv. Hur kan jag då veta det..? Jo, för att ljudet är på så in i helvete högt att jag hör varenda ord som sägs..!! Och de här lägenheterna är extra ljudisolerade! Just nu tittar de på TV4+.........

*intresseklubben antecknar*  


Känns som att jag behövde ligga i blöt i badkaret. Lösa upp all smuts som lagrats. *urk* Tur att jag ska göra rent duschavloppet igen innan jag flyttar!   


Har undersökt Astrids "hårda sår" på ryggen bak. Och det är nog inga sår egentligen. Är bara som vitt "skorv", men det sitter fast i pälsen som växer ut så jag har följt min kaningurus råd och klippt ner pälsen där. Hade ingen helosan att smörja med, men jag tror att Astrid var minst lika nöjd med Solroskrämen jag hade. Försökte pilla bort så mycket som gick, men jag såg på henne att det gjorde ont när jag drog i de små korta pälssnuttarna. Så jag smörjde på en extra gång och så gosade vi istället. Det både ser och känns bättre nu i alla fall, så det är SKÖNT för en orolig matte... Behöver bara "mjuka upp" det torra vita så tror jag att det kommer att lossna och bli som vanligt.


Nu sitter hon och väntar på sin älskade nattmorot... Stirrar på mig och så fort hon får ögonkontakt med mig så sätter hon sig och frågar "är det dags snart eller???" Mattes älskade lilla rulta!   

 
 
Susanna

Susanna

7 maj 2011 11:52

Gud vilka jobbiga grannar du har!
Kan trösta dig med att vi inte haft det så "lätt" heller de senaste dagarna då något pucko har bestämt sig för att börja renovera klockan 7 på morgonen...
Slagborrar, skruvborrar, hammare och allt annat shit. Gaaah..

haha, kaninguru x)
Du är för rolig du <3

Min förra kommentar, ang analsäckar blev ofulständigt, råkade skicka iväg det innan jag skrev klart, haha.
Kommer dock inte ihåg vad jag skrev så jag kan inte fortsätta skriva det här, haha.
Hjärnsläpp x 1000 :O

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

7 maj 2011 20:55

Ja, vem kunde ana att "gapskrattaren mitt i natten" skulle bytas ut mot någon/några som sitter och trummar halva dagarna...
Var ute en stund idag, cyklade till maxi, och kom hem jag slängde mig i soffan. Skulle försöka ta det lugnt en stund. Hann precis lägga upp benen... och så började de IGEN. Jag fattar inte, de kan inte komma härifrån stan för bankar någon på elementrören så är det allmänt vedertaget att någon är irriterad på ett ljud.....
Snart slipper jag det där i alla fall. Då kommer JAG att bo överst! Och har ingen granne vägg i vägg, utan trappen ligger mellan lägenheterna!

Alltså.. här är det FÖRBJUDET att hålla på och leva om tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Finns ett telenr man kan ringa och anmäla så åker det ut någon nisse och delar ut en utskällning, och så får hyresgästen en "prick i protokollet"... Det är ju jättebra - om jag bara kunde förmå mig att ringa.....
Jag brukar istället ge igen *host* Om någon har hållit mig vaken så "råkar" jag ha väckarklockan ställd tidigt, kanske tar ett bad, "råkar" slå emot elementrören, plockar ur diskstället j*vligt hårdhänt, osv.... Brukar vara betydligt lugnare på kvällen sen.. hehe...

Japp! Min vän Marie har ju en bä-guru, så du är min kanin-guru!!!

Vet inte hur många ggr jag gjort samma sak; skrivit och så har handen råkat komma åt pekplattan och vips så är texten postad... Skitkul.. Men det jävligaste är när jag råkar markera all text - och sedan fortsätter skriva... POFF så är allt borta. Då skriver jag något kort eller så skriver jag inget alls, för man får ju inte ut så mycket av 20-25 svordomar...

Vi har nog lika mycket hjärnsläpp båda två..!

Kram på dig!

 
Susanna

Susanna

7 maj 2011 21:13

Gah vilka jobbiga grannar du har!
Fast.. Hade nog inte velat ha dig som granne heller om du gör så ;D <3
Fast.. Lite krig ibland är kul :D
Våra grannar brukar ha tävlingar om vilka som kan spela högst musik på helgerna.
Tillslut tävlar hela gården :O Dvs 3 huslängor..
MASSA Musik!

Förlåt men, vad är en "bä-guru"? :P
Och du? Om du råkar markera all text och börjar skriva, tryck ctrl+z ;D
Tryck så många gånger tills texten kommer tillbaka, vet inte hur många gånger man själv blivit riktigt förbannad över det där.
Tur man har en sambo som är datafantast, haha.
Ibland kan det komma till nytta ;D

Hjärnsläpp är riktigt kul ;) *nooot*
Kramar till dig <3

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

8 maj 2011 01:24

Du, jag är säker på att vi skulle komma överens ypperligt bra som grannar! Det är de som saknar sunt förnuft som jag inte klarar av. Försöker lära dem ett och annat när jag tex river ur diskstället tidigt på morgonen - jag ändrar deras dagsrytm så att vi alla kan sova på nätterna! ;)

Jösses... musiktävling.. Pågår de länge..???

Marie som jag har en länk till här på bloggen har bla får på sin gård, och hon har just fått en massa lamm - "bäer". Hon har en kille som är bra och kunnig på just "bäer" så han är hennes "bä-guru"!

ctrl + z: LAGRAT DJUUUUUUPT INNE I HJÄRNAN NU!! Funkar det inte så skickar jag en stämningsansökan till hon "Judge Judy" som man kan se i TV4+ på vardagarna...! :P
Tycker att amerikanarna är så puckade ibland; "Det är inte mitt fel att hon lånade ut sin bil till mig när jag var berusad och trots att jag inte ens hade något körkort, så hon borde betala för skadorna efter kraschen"..........

KRAAAAAM!
Nu ska jag plugga i en ljudbok i öronen, för det här blir jag knäpp på.. Tänk dig att det smäller 2-3 ggr per sekund och så lite fina "trumsolon" då och då...... Mitt hjärta klappar i takt med deras takt, så jag får mig en riktig "workout"......

 
Susanna

Susanna

8 maj 2011 12:09

Skulle vi säkert :)
Kafferep och kaninprat, haha :)
Haha smart! Synd att jag inte har några elaka grannar att terrorisera.
Räcker med att Ikaross morrar och skäller åt dem som delar korridor med oss (arga utlänningar):P

Beror på när de ger sig men det kan ta ett bra tag, då stänger man alla fönster och altandörr och sätter igång sin egna musik, ganska högt :)
Är van vid dessa musiktävlingar eftersom de pågick även på internatet.
Lite flashbacks här o där typ....

Okej, nu vet jag vad en "bä-guru" är haha :D
Men Lamm, de är ju sååååå fruktansvärt söta!!!!
Och du? En vän till oss har fick ett shettisföl igår ;)
Och ett halvblodsföl föl på G när som helst :D
+ att hon har 5 v gamla kaninungar :O
FUUUUUUSK!!
Gissa vem som ska åka dit och gosa med alla små bebisar? ;)

HAHAHA Judge Judy, det är ett såå puckat program att det inte borde få finnas!
Dessa amerikaner alltså.. Förstår egentligen inte hur deras värld fungerar.
Eller att den överhuvudtaget fungerar..
Men visst är det roande att se alla puckon göra bort sig :P

Och du? Måste trösta dig med en sak till :P
Min pappa är trumspelare, eller vad det nu heter.
Spelat trummor i snart 40 år. (sedan han var 7 år)
Spelat både i större och mindre band.

Han har ett trumset hemma hos sig, i sin källare.
Han har ett jätte trevåningshus på 11 rum o kök.
Jag hade rummet högst upp..
Hörde allt trummande som om det vore i rummet jämte.
Han kör verkligen gärnet när han spelar..
Gaaah både tinnitus och huvudvärk..
Värst av allt är att han faktiskt har försökt ljudisolera trummorna en hel del..

*KRAAAAM* <3

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

8 maj 2011 16:07

Gud vad mysigt det skulle vara att bara kunna kila över och byta några ord.. eller vattna blommmorna när den andra är bortrest... eller hjälpas åt att ta hand om djuren när man måste vara hemifrån.. ♥

Ja, jag ÄLSKAR får och lamm är ju så bedårande söta! Kika in hos Marie (http://lealpre.bloggagratis.se/) så ska du få se på söta lamm och hästisar!

Jag KRÄVER att du fotograferar flitigt så att man får se alla underverken - din lyckost!! Shettisföl.. hur små är dem när de föds.... Har jag aldrig tänkt på.. *hmmmm* som en chihuhua eller...... ;)

Exakt - Judge Judy är så jävla skruvat så när jag såg det första gången så trodde jag att det var satir..!
Jag frågar mig.. funkar verkligen deras värld....? Alla tror att de ska få terrorbomber i skallen hela tiden, var och varannan idiot går runt med vapen och leker "haha - jag sköt dig först", deras sedlar är besudlade med knark, de tillbringar halva livet i bilköer, och skämmes den som inte är en märkesnörd... Och så min "favorit" - Dr Phil. Han sitter där och säger något - som vilken idiot som helst borde fatta - och drar ner applåder för sin ofantliga kunskap som för mig bara är rent sunt förnuft... Och Cops ska vi inte tala om.. När jag var inlagd så jobbade en amerikan där, och han var sjuksköterska och hade kört ambulans i LA, och enligt honom så visar de bara de "snälla" poliserna och ingripandena i Cops... :O

Tror att mina kära grannar är lite trötta efter igår. De har nog inget riktigt trumset - hoppas jag - men de stampar och slår på gud vet vad och det räcker mer än väl..! Det är parkett i vardagsrummet och där så är golvet som lite "upphöjt" (antar att det någon slags luftspalt eller nåt). Passar perfekt som förstärkare...

Inte undra på att du har huvudvärk...! Du har väl åratals huvudvärk och migrän att ta igen efter att ha levt under samma tak som en trummis...!! ;)

KRAM PÅ DIG!

 
Susanna

Susanna

8 maj 2011 18:40

Hade varit jätteskojigt :)

Vi har små killingar och lamm på skolan också, fick jag veta för en stund sedan, ska ta kort på dem på fredag när jag ska dit på ett möte, usch..
Var inne på hennes blogg tidigare, GUD så vackra hästar!!!!

Tyvärr bor hon ju 3 mil ifrån mig, mitt i skogen.
Ska åka med mamma nu någon dag och hälsa på samtidigt som jag ska försöka könsbestämma de små kaninbebisarna.
LOVAR att ta massa bilder! Vem kan inte motstå att ta bilder?!
Gud nåde om jag skulle glömma kameran.....
Lade upp bilder på min låsta blogg så du får se några bilder på fölis :)
Ägaren som tagit bilderna.

Tror inte någon av amerikanarna har vett i sig?
USch, Cops som redan är lite våldsamt här och där.
Okej. Vissa grejer är ju rent av idiotiska.
-Uuuääähh! Han klev på min trädgård!!!
Nu ringer vi polisen!!! typ..

Kanske är ett sådant "guitar hero band paket"?
De låter en del de med.
Uuh.. Tur att du snart flyttar därifrån <3

Haha ibland undrar man :P
Värst var det när han glömt sätta locket på en spann målarfärg i rummet intill mitt.
Ibörjan undrade jag vad det var som luktade så konstigt. "målafärgen på väggarna torkar".
Tillslut vande man ju sig vid doften, eller som man trodde då, att det slutade stinka pga färgen torkat.
Tillslut blev man ju helt snurrig i huvudet..
PGa den där jävla färgen..
Huvudvärken var inte nådig då heller.. uuuuuh..

KRAM <3

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

8 maj 2011 19:42

Ja, du MÅSTE ta bilder! Jag är skitkass på att ta bilder, för att jag skakar så jämt... Allt bli liksom suddigt :(
Ska kika in på din låsta blogg! ♥

De enda förnuftiga amerikanarna är de som flyttar därifrån..! ;D

Jag har lekt med tanken på guitar hero.. sen beslutade jag mig för att skita i det, för om en dryg vecka BEHÖVER JAG INTE SOVA HÄR LÄNGREEEEEEEEEE!!!!!!!

Jisses! Du måste ju i princip ha varit HÖG av ångorna från färgen...!

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards