~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Maria - 24 juni 2016 19:19

Jag beställde medicin att hämta ut på sjukhusapoteket så att jag skulle kunna hämta ut den när jag hade sista samtalet före sommaruppehållet. Medicinen kom inte. Den har inte kommit än. Den verkar ha stannat på postterminalen. Det innebär att jag ska gå hela den här sommaren utan medicin. Antidepp har jag, men resten blir jag utan. En redan superjobbig period kommer bli ännu mer jobbig. Ev outhärdlig. Hade jag inte varit så jävla snål och velat ha gratis frakt så hade jag beställt från Apotea som jag brukar. Så - jag ska ALDRIG MER beställa medicin från Apoteket. Aldrig.

Och eftersom recepten är "officiellt använda" så kan jag ju inte hämta ut dem där jag ska vara i sommar heller. Och läkaren är på semester. Min kp likaså. Inte för jag vet vad de skulle kunna göra, för det är ju inte deras fel. Och jag vet inte hur länge paketet från Apoteket ligger kvar och väntar heller. Och jag vet inte vad som händer med det om det går tillbaka - får jag tillbaka recepten då eller???

Har mailat Apoteket både igår och idag, men det svarar såklart inte. Har ingen som kan ringa åt mig heller, för jag litar inte på att idioten som ev svarar på ett telefonsamtal från min mor, fattar att hen har tystnadsplikt när det gäller recepten och vad det är för mediciner.


Jag gråter och gråter. Det är midsommarafton. Och jag är ensam i hela världen.

Glad jävla sommar.


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards