~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 4 januari 2018

så svårt

Av Maria - 4 januari 2018 23:14

varit på samtal idag

det är så svårt att förklara saker

vi är från två helt skilda världar

ibland känns det som att han misstror mig

men jag vet att det inte är så

det är bara det att han inte ens kan föreställa sig hur det är


han frågade om det är ok att han forskar lite i hur det fungerar med att radera saker ur en journal

jag sa att visst, det kan han ju göra om han har lust

men det kommer bara visa sig att "alla har rätt att göra en bedömning"

och därför får man inte ta bort något

ALLA har rätt - utom jag

mig som det gäller

jag som levt med mig själv hela livet

men ja, självklart, naturligtvis, vet människor som träffat mig i 10 min hur jag är

de vet bättre än både jag själv och de behandlare jag gått hos i åratal


mitt innersta inre är krossat

och det kan aldrig byggas upp igen

så självklart ska jag bära både det

och "kvittot" på förstörelsen - journalen - i resten av mitt liv

att journalen kommer vara en stor del av varför jag dör spelar ingen roll

den är viktigare än mitt liv

en person som träffat mig i 10 min och skrivit en A4-sida med falsk- och felaktigheter

är viktigare än mitt liv


nu är det helg

igen

och jag bara sjunker, sjunker, sjunker

och säger till mig själv:

"det är såhär det ska vara"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards