~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 9 januari 2018

bartolinit

Av Maria - 9 januari 2018 22:50

så var det dags igen

runt femsnåret började det göra ont

en mycket välbekant smärta

efter att ha läst min egen journal hos kvinnokliniken så ser jag alla missar och missförstånd

och jag ser också att det varit och är solklart vad mina problem varit och fortfarande är

jag har återkommande bartolinit

hade någon jävel på kvinnokliniken bara lyssnat på mig så hade det varit solklart

men min psykiatriska journal förstörde allt tillsammans med den störda psykiatern jag hade då

därför trodde ingen på mig

och därför fortsätter allt

hade de lyssnat på mig så hade de tagit bort körteln som ger samma problem om och om igen

ingen verkar veta exakt vad som utlöser det trots att det är extremt vanligt

men självklart kan inte jag drabbas av vanliga hälsoproblem eftersom jag även lider av psykisk ohälsa

så nu när helvetet är tillbaka igen kommer jag inte be om hjälp

jag orkar inte tjafsa strida och slåss i åratal för att få hjälp

få hjälp med sådant som andra får hjälp med direkt

men jag får inte ens det trots dubbla remisser

så nej jag får klara mig själv

jag antar att jag är värd lidandet

det måste vara så


jag har känt av det till och från men tänkte att det inte skulle bli så illa

problemet är ju borttaget

trodde jag

men körteln är kvar

det enda som togs bort var ärrvävnaden/resterna av bölden/cystan

så det kan bli nya

vissa får det ofta andra mer sällan eller aldrig

jag är förmodligen en av de som får det ofta

och måste leva med det

ensam

som all annan jävla skit


men den här gången hoppas jag att kroppen inte orkar bekämpa det

jag hoppas att det blir en rejäl infektion

och att jag dör av den

då är min kp friskriven från anklagelser

och jag har heller inte aktivt tagit mitt liv

dessutom kan jag i så fall lämna brev efter mig som talar om hur och varför


får se hur mycket det svullnar upp och hur ont det gör denna gång

vet inte hur jag ska kunna gå ut med hunden

när det varit som värst tidigare, när jag sökte hjälp och inte fick någon

så grät och skrek jag av smärta dagarna långa

och kröp på alla 4 mellan säng och badrum

och när inte det fungerade så låg jag på badrumsgolvet


tänk om vården kunde förstå hur illa de skadat mig

men - det finns inga psykiska vårdskador enligt reglerna

jag har hela tiden trott att jag inbillat mig

att det är fantomsmärtor eller bara annan psykisk skit

jag har inte tittat eller känt efter

utan bara intalat mig själv det

men idag har jag känt efter

och körtekn på ena sidan är som en golfboll


tack vården för att ni visat vad jag är värd

jag kommer inte söka hjälp så ni sparar pengar och tid som ni kan lägga på någon annan

någon som förtjänar det

är värd det


heja livet

skit ska skit ha, inte sant

 
 
Ingen bild

Lovisa

30 april 2019 16:28

Vill bara säga att jag har exakt samma problem med vården gällande dessa jävla cystor som återkommer hela tiden. Ringde jouren precis och sa att jag inte står ut längre, snälla hjälp mig, den ena är så stor nu att jag varken kan sitta lr gå och ont som satan gör det. Vad fick jag till svar? -vet inte vad bartolinitcystor är för något, men badda med alsolsprit och återkom på torsdag om det inte blivit bättre. Det är tisdag idag... 1maj kom visst ivägen.. Stay strong!!! Vad fan ska man göra! Söka vård utomlands? Massa styrkekramar till dig❤❤❤

Maria

15 maj 2019 23:16

Fy fan att det inte bara är jag som har det här problemet! Lider verkligen med dig. Mitt har blivit lite bättre efter att jag satt i hett vatten. Vet inte om det öppnade upp något eller vad som hände, men jag hoppas att det fortsätter vara hanterbart. Styrkekramar tillbaka! ❤️❤️❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards