~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

ska inte skära mig ska inte skära mig ska inte skära mig ska inte skära mig......

Av Maria - 31 juli 2010 13:06

nu

nu har jag gett upp

pappa for och "shoppade" på fm så jag var ensam med mamma

försökte prat-prata med henne, men det går inte

det går bara inte

nämnde lite om de saker som vi skulle behöva reda ut, men hon bara slår ifrån sig

man ska inte prata om hur man mår

man ska inte prata om hur man kanske kan göra saker och ting bättre

man ska bara hålla käften och lida i tysthet

ska man gråta så får man gå undan och göra det i tysthet och sedan komma tillbaka och le

man ska tassa på tå för allt och alla

- med andra ord - håll käften och orkar du inte det så är du vek och då kan du lika gärna dö


de far i alla fall hem imorgon

sen är JAG i alla fall klar med det här

den här gången har jag VERKLIGEN FÖRSÖKT, men det går inte

DET GÅR INTE!!!!!!!!!!


mamma anser att hon är den människa som lider mest på jorden

hon sa det

jag blir så jävla förbannad, för hon vet inte hur andra har det!!!!!

jag började gråta när hon sa att hon "inte har något"

då skrek jag åt henne mellan tårarna att hon i alla fall har ett hus, en sommarstuga i fjällen, 2 hundar, en make, vänner och bekanta, haft ett jobb, och barn som i alla fall vittnar om att hon har existerat

JAG HAR INGET!!


sa att jag inte tänker vara hennes jävla kurator mer, för hon vänder sig bara emot mig

hon gnäller om pappa och han gnäller om henne, och så sitter jag i mitten och ska medla - men det påstår hon att HON gör!!!! och jag har fan inte pratat med min sk pappa i max totalt 5 min sedan jul!!

men det är som vanligt - när jag försöker sammanföra dem och ta tag i något så "går de ihop" och så blir det MIG som de hackar på istället

ja, jag sa det också!

och jag sa att mina vårdkontakter tom har föreslagit att jag ska dra ner på kontakten med dem pga hur de är

och självklart hugger mamma direkt; då ska vi inte ha någon kontakt

jag förklarar för henne att det är JAG som bestämmer, inte någon annan, hur ofta vi talas vid, och att jag VILL veta hur de har det FÖR MIN SKULL om inte annat

men det skiter hon i


de har farit iväg nu - "turistar"

skickade sms till henne för att tala om hur jag tänker kring det som varit nu

skrev att jag ser det som att vi i alla fall har försökt nu, även om det gick åt helvete

men det är bättre att försöka än att bara skita i allt

fick svar

"ok"

blev förbannad, eftersom jag vet att hon bara vill att man ska hålla käft och le

så jag skrev ett till sms, "hoppas att det känns bra för dig också att vi i alla fall försökt"

svaret blev "ok"

och nu skiter jag i det här


de kommer aldrig att bli vuxna

aldrig

hur blir man FRI från dem???

vad ska man förvänta sig kommer hända i framtiden????

kan man hoppas på NÅGOT när ens mamma inte ens "kan minnas eller veta" att pappan till hennes barn har slagit dem gula och blå så länge de inte kunde slå tillbaka??? och misshandlat - och misshandlar - dem verbalt?????

hur kan man som mamma begära att ens barn bara ska ha "överseende" med deras pappa, och att mamman bara skiter i allt????

överseende med fysisk och verbal misshandel både mot barnet och mamman - my ass att jag NÅGONSIN kommer att ha det!!!


kommer inte fara dit över jul, sommaren nästa år, eller någonsin mer

nu är jag FÄRDIG


LÄGG IN MIG PÅ "MIN" AVDELNING FÖR NU MÅR JAG SÄMRE ÄN NÅGONSIN

JAG ORKAR INTE MER

men avdelningen finns inte kvar


tack och hej, leverpastej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards