~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 17 september 2017

sjukskrivnas tur att få det drägligt

Av Maria - 17 september 2017 11:56

sjukskrivna ska få höjd sjukpenning

äntligen!! tillräckligt många låginkomsttagare lever på gränsen MED arbete

de måste kunna vara sjuka precis som alla andra utan att gå under ekonomiskt

så ja

ålderspensionärer och tillfälligt sjuka får det bättre inom kort

inte sjukpensionärer

det blir allt färre som lider mycket

det betyder färre som hörs och färre som man kan få röster av

jag är nu helt övertygad om att vi sjukpensionärer inte kommer få någon höjning

vi är fast i fattigdom både fysiskt, psyikiskt och ekonomiskt

och i mitt fall från början till slutet av livet

jag får inte ens en chans


ni vill att jag ska lida

och jag gör det

på alla sätt

så kom inte och säg att jag inte får ta mitt liv

lås inte in mig när jag inte orkar mer

jag accepterar mitt öde som ni ger mig

så sluta med er jävla skenheliga omtanke där ni "beklagar sorgen" när någon dött av egen hand

sluta säga att "vi måste göra något åt självmorden"

jag kommer inte slåss för min ekonomiska överlevnad 

utan jag kommer bara försvinna

jag har nog med allt psykiskt och fysiskt

så låt mig bara dö och försvinna bort

och kom inte och säg att sådant inte får ske

det är ni som sparkar på så många människor som redan ligger

 
 
Alltoviktigt

Alltoviktigt

20 september 2017 15:21

Höjningen för sjukskrivna gällde väl bara det övre taket? Blev en konstig mening men jag tolkade det som att det bara var de som tjänade bra som friska skulle få en ökning. Har för mig att det skulle bli någon höjning på sjukersättningen också men det handlar antagligen om några tior somvanligt

http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se

Maria

20 september 2017 16:26

Jag har inte satt mig in i det särskilt väl eftersom det inte gäller mig. Jag läste bara sjukpenning och antog att det gällde alla, eftersom det blev ett sådant ramaskri från "rika" människor på sociala medier. Har däremot inte hört att det finns några konkreta planer på att höja sjukersättningen. Det är ju så få som har det idag, så det blir som en liten utomstående grupp som faller mellan stolarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards