~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Telefonterror och flyttstädning

Av Maria - 7 maj 2011 11:20

Mina kära föräldrar är på IKEA och handlar det sista inför flytten, och trots x antal listor så vet de ändå inte vad de ska köpa - det finns ju så mycket att välja på när man står där... De har ringt x antal ggr redan - pga ben till skrivbordet. "Jaha, ska du ha FYRA ben??". Nej, vi kan väl ta ett eller två och stötta upp resten på några boktravar vettja.............


Luktar bränd plast. Rullgardinen som blir stekt. Idag har solen tydligen beslutat sig för att lysa upp tillvaron, och det ska tydligen inte snöa som det gjorde igår. Ganska intressant att dra upp rullgardinen och det första man ser är en snöhög, trots att det är hyfsat varmt ute. Men det är ju alltid såhär. Tror att jag är mest stressad över att jag ska flytta. Det rinner över på allt annat. Ser ut som att en tornado dragit fram genom lägenheten, och det är väl bra på ett sätt. Det betyder väl att jag kommer någonstans med packandet. Men samtidigt ser jag alla tunga möbler, lådor och kartonger som ska bäras uppför spiraltrappen till min nya lägenhet. Hur ska det gå... hur skulle det kunna fungera... vet inte vad jag tänker med ibland... Mamma med MS, 2 hundar, 2 kaniner, pappa som svär och skriker åt allt - och så jag någonstans i mitten. Min äs-t sa till mig att jag inte ska behöva ta ansvar för mina VUXNA föräldrar, och visst, jag håller med. Jag borde inte behöva göra det, men jag ska ju BO på det där stället sen, och vad får folk för intryck av den nya hyresgästen när det svärs, gapas, vrålas och folk gråter..... 

 


Bläääääh... måste det vara så jävla varmt när det är varmt, och så kallt när det är kallt?! Jätteroligt att hålla på och flyttstäda när det är strålande sol ute och jag vet att jag måste handla hem något ätbart idag.


SKÄRP DIG NU, MARIA! GÖR något! Torkar du ett skåp så är skåpet klart sen. Finns massor att göra! Putsa fönster får bli ikväll när solen inte gassar på, men resten kan du ju göra nu! Så sätt lite fart!!!

  

 
 
M

M

7 maj 2011 21:38

Fyyyy....vad jag lider med dig! Det finns inget värre än att flytta.. röran, städningen och stressen :/
Och så galna föräldrar på det. Du kan ju gå runt och lämna en liten lapp i brevlådan hos alla grannar och informera dom om att "flytthjälpen" var inhyrd... ;)

Kraaam på dig <3

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Maria

8 maj 2011 01:11

Hehe! Det hade varit en bra idé - om jag hade haft mer än en granne på nya stället. Ska bli SÅ SKÖNT. Äntligen bo längst upp, en trappa upp i ett tvåvåningshus men ändå...

Jag HATAR verkligen att flytta.. och då menar jag "hat-hatar"...... Precis som du säger - allt är en enda röra, man är stressad som en brinnande iller, och ska samtidigt göra lägenheten skinande ren och fin..
Och föräldrarna.. ja, de är värre än att ta hand om de bråkigaste barnen på förskolan jag vikarierade på för 100 år sedan...

STOOOR KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards