~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av Maria - 26 augusti 2018 21:25

Har sovit ca 30 min inatt. Åt lite frukost. Gick ut med hunden. Sen var det dags. Jag var helt slut innan vi började bära, men vi fick i alla fall in alla isärplockade möbler (ca 900 kg) och 10 flyttkartonger. Jag hade hoppats på att lasta fler kartonger, men det är svårt när de isärplockade möblerna inte går att pussla ihop helt platta. Och eftersom jag dessutom har en resårbotten som är 160 x 200 cm som förmodligen väger 60-70 kg, och det skulle uppför en lång trapp, så var det nog bra att vi inte lastade mer saker. Min vän var bra på att vara lugn och påminna om att vi inte behövde stressa, och att få mig att ta pauser. Vi skulle upp med sängen sist av allt. Jag hade satt remmar så att det fanns något att lyfta den i, och vi fick ta trappsteg för trappsteg. Min armstyrka räckte inte till, så jag virade remmarna runt mina händer - armar och händer sitter ju liksom fast i kroppen, så det var enda sättet att orka få upp den. Det regnade så madrassen blev lite blöt och smutsig, men det var madrasskydd på så det är ju bara att tvätta eller köpa ett nytt.

Efter det var jag helt slut. Nu när jag varit hemma ett tag så värker det ganska rejält i både ben, armar och händer. Men - vi fick in madrassen i alla fall. Det är huvudsaken. Förmodligen försöker vi köra resten nästa söndag, och då blir det mest kartonger. Så då flyttar jag dit. Mina föräldrar kommer och hälsar på i mitten av nästnästa vecka, så de kommer hjälpa mig köra saker till återvinningen och förmodligen att köra blommor och annat som inte ryms i flyttbil nr 2.


Ikväll har jag mest bara vilat och gått en sväng med hunden. Imorgon är det dags att börja slita ner gardiner och annat. Är inte så mycket kvar egentligen, men det är skrymmande saker som tar upp stor del av flyttkartongerna när man packar dem.


En intressant sak var att min vän lade märke till hur min bitchiga granne helt plötsligt kom på att hon skulle sitta och titta på vad jag gjorde. Hon har aldrig suttit i trappen vid deras bro, men idag gjorde hon det. Jag log brett hela tiden för att reta henne och visa hur glad och lättad jag är att lämna detta skitställe.


Ja, man får se om man kan röra sig imorgon. Hoppas jag får sova ok inatt, trots att jag sover på en tunn extramadrass på golvet.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards