~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

trött och genomförkyld

Av Maria - 16 april 2014 20:15

stått ute i iskalla blåsten hela eftermiddagen - med min förkylning sedan 2 (?) mån tillbaka

hästen står ute i en hage

tack vare att jag tog en eftermiddag på mig och gjorde allt själv

hästen är lite lugnare, men han är fortfarande rädd för mig sedan den där utprovningen av benskydd

han kan inte stå stilla på en stallgång och han står inte still i boxen

men jag ska öva det

ta ett grimskaft och sätta fast honom i boxen

inte bara göra en säkerhetsknut, utan även ta ett grimskaft med panikhake

det är synd att det är så lerigt - igår gick hästen ner sig i hagen på vägen in från en smått panikartad promenad

såg hur halva frambenet försvann ner i leran

jag trodde att han fick panik över något och gjorde sig klar att ta ett skutt, men så såg jag hur halva benet bara var borta och sjönk mer och mer

vi backade och han var hur lugn som helst - men DÅ var jag rädd

tänk om han fått panik och försökt springa därifrån och brutit sitt ben........


igår drämde jag i alla fall näven i bordet när det gäller ägandet av hästen

BOKSTAVERADE att jag MÅR RIKTIGT DÅLIGT av att stå som ensam ägare

för jag kommer inte att orka fara till stallet och ta hand om honom varje dag

jag har inte en endaste chans

jag vet ju, jag har mina dippar

och förhoppningsvis förstår min väninna

det verkade i alla fall som så - men å andra sidan har vi bestämt massor med saker som aldrig blir av

hon skulle se till så att det kom en rundbal med hö för två veckor sedan

det finns fortfarande ingen

och hon har pratat om den där balen varje dag och sagt att "vi tar det imorgon istället"

så det har krisat med hö inte bara en gång, utan i princip varannan dag

det är också ett stressmoment


jag varken hinner eller orkar tänka på att ta tag i själsliga saker och ting

utan när jag får en stund över så bryter jag bara ihop

jag bara springer och springer

men ändå kommer jag ingenstans


hatar påsk

hatar lov

imorgon ska jag tydligen galoppera - lär ju bli spännande när man aldrig gjort det "på riktigt", inte ridit på 2 år, och har pajat finger och ben

men skit samma, för blir det av så vet jag att hon har ordnat hö till hästarna i alla fall

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards