~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Går att äta ur avloppet

Av Maria - 29 april 2011 20:34

Nu jävlar är det RENT bakom badkaret och hela avloppet! Har till och med använt en jävla tandborste för att få bort precis ALLT. Har skrubbat väggar, golv, ledningar och rör också. Imorgon får jag ta resten av det "grova" - vattenlåset till handfatet tex... Räknar med att kunna göra en snabbare flyttstädning och inte behöva skrubba precis allt lika mycket sen......

Som vanligt ramlade ju fronten av badkaret två gånger innan jag fick det på plats - eller vad jag TROR är på plats. Så hela huset har väl hört att jag inte har ett skit att göra en fredagkväll......

Fullkomligen STINKER av rengöringsmedel och klorin... Ja, det kanske folk tycker låter rent och bra, men jag tycker att det helst inte ska lukta något alls. Bara för att det stinker rengöringsmedel så innebär ju inte det att det ÄR rent. Har balkongdörren öppen. Den får stå öppen. Kallt, men skit samma. Kaninerna ska ju kunna andas också.


Jag vill bara att det här ska vara över. Att det ska ta slut någon jävla gång. Ska bli så skönt när jag lämnar ifrån mig nycklarna. DÅ är det punkt.

 
 
Susanna

Susanna

29 april 2011 21:15

Duktiga du <3
Blir lite småinspirerad av dig men nu är det så sent och mörkt så det blir inte roligt att städa då :(

Själva har vi inte ens tatt disken än.
Eller jo, Försökte det idag vilket jag bittert ångrar.
Började gräva i handfatet för att nå ner för att sätta i proppen.
Medan jag grävde fick jag tag i något kallt, blött och kletigt.
GAMLA MATRESTER!!!!! UUUUUÄÄÄÄKK!!!
Blev en mindre panikattack och en snabbdejt med toalettstolen... urk..
Matrester, blöta kaffefilter och tepåsar är fan det äckligaste som finns!
Jag kan bada i koskit om jag så måste, men matrester och kaffefilter rör jag inte! INTE!
Uäääkk... *ryser*

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

29 april 2011 23:50

Det finns inget värre än "vanliga hushållssysslor"... det är sååå tråkigt. :(
Nä, tacka vet jag vattenlås och möglande hudavlagringar i svampform när de fastnat i gamla hårstrån!! ;)

Kan säga att jag just nu bara håller tummarna för att den j*vla fronten på badkaret INTE ramlar ner inatt... :S

Hehe.. Vet du, jag sa till min ridlärare att jag hellre skulle slicka på en hästskit än på knappen för att få ut pantkvitton... och det är sant! Hästskit är ju bara hästskit - vem vet vad som kan finnas på "allmänna platser"...

 
Susanna

Susanna

30 april 2011 08:01

Håller med dig!
Vi har ingen front på vårat badkar :P
Tacka vet jag "lejontassar" :P

När jag bodde hos mamma och hade rummet närmast badrumet... och fronten åkte ner. Iof mitt på dagen men ändå..
FAN vad rädd man blev!

Du, det är sant, hade också hellre slickat på hästskit än knappar, dörrhandtag m.m
Vem vet vad det är på dem?!
Eeeuuuwwh.. >.<

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

30 april 2011 10:24

Kan rapportera att fronten inte åkt ner - än..! ;)
Fattar inte hur fan man tänker när man sätter ett badkar så att man måste slita isär avloppsröret för att det ska gå att göra rent silen och vattenlåset.... Går inte att dra fram fanskapet helt heller, eftersom det är så stort och handfatet står i vägen. Är väl därför som ingen annan gjort rent där bakom..... Tur att huset är hyfsat nybyggt... *host*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards