~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Herregud...

Av Maria - 29 april 2012 23:44

Har sovit på gården natten mellan lördag och söndag. Gick dit på förmiddagen och började jobba, och kom hem ikväll. Är helt slut. Skulle egentligen ha varit där själv, men vi blev 4st till slut. Två privathästägare, granntjejen och jag. Jag hatar när privathästägarna är där, för det blir såååååå rörigt och så måste jag städa för att inte få en utskällning av någon....

Golvet är i alla fall helt klart, det var det jobbigaste småpillet kvar, så det tog väldigt lång tid.

Imorse stormade ordföranden gården - självklart för att slarvpottorna sovit där - och klagade på det mesta och hade med min "kollega" som bihang. Jättekul, verkligen. Man jobbar och sliter i deras eget skapade vansinne, och så får man bara skit. Jag var i och för sig arg redan i lördags när min "kollega" kom till gården och bara stod och tittade på medan jag försökte såga till golvbitar på några centimeter med en gigantisk handsåg. Utan att överdriva så hade jag enorma problem med att få bort de bitar jag behövde och hade såklart inga händer att hålla i allt samtidigt. Trots det står min kollega och bara tittar på och säger "jag tänker inte jobba gratis, så jag gör inget idag". Då ville jag bara gå hem - eller snarare vråla åt henne att dra åt helvete. Hon brukar ju gnälla över att "de andra" inte vill vara där som volontärer........

Red i alla fall ut på den lilla fjordingen ihop med en av privathästägarna och hennes fjording. Det gick över förväntan, faktiskt. Hon snubblade som en galning, men vi gick inte omkull i alla fall. Mot slutet blev hon som vanligt mycket "mjukare" och kunde gå på tygeln, men det tar nästan en timme innan det ens funkar att försöka få till formen. På infarten mot gården hände något riktigt komiskt och dumt! Jag kände hur hon fick sin "JAG SKA DÖDA DIG"-blick mot den nyaste hästen på gården, men den hästen går ju i en hage och stod 5-10 m bort, så jag suckade bara. Så kommer hästen på att göra ett utfall....... Så hon skriker helt vansinnigt, bockar och sparkar mot hagen... Tack och lov har jag - ja, jag - sparat ut hennes fjording-man, så instinktivt högg jag tag i den. Annars hade jag åkt av. Efteråt kunde jag bara skratta, för vilken idiot måste kaxa sig mot andra hästar som går i en hage en bit bort!! Hon är så himla söt den där ponnyn!!

Förutom ridturen så har det inte varit särskilt mycket mer som varit bra eller kul... Har ätit som fan och mest varit ledsen, arg och stressad.


Nu ska jag... ja, jag vet inte..... är så trött men kan inte sova. Kanske för att jag somnade en stund tidigare. Imorgon fortsätter allt, förutom att jag inte får träffa min kp förrän på onsdag morgon.....


Tiden bara går och jag står still. Vet inte vad jag ska göra. Vill bara skära ihjäl mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards