~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Maria - 7 december 2014 19:00

Hittade en lägenhet på Blocket igår. 2 rum och kök, 65 kvadrat, privat hyresvärd. Ringde min mor som ringde upp kvinnan som hyr ut. Och nu är jag "nr 1 i kö" på lägenheten, MEN - hyresvärden vill prata med mig på telefon och bestämma tid för visning...... Det ska naturligtvis ske nu i dagarna, när jag redan har mer än vad jag klarar av. Hade kunnat få min mor att förstå det, men hon vet inte om att jag ska sövas eller något.

Det är långt ifrån vad jag ser som "mål" vad gäller bostad, men då skulle jag i alla fall komma härifrån, få ner hyran, och slippa bo i en betongklump. Det här är ett gammalt trähus, så det är lyhört. Och det ligger precis i centrum av orten, och bussgatan går precis utanför huset. Men om det nu är ok ändå, för övrigt, så försöker jag ändå få lägenheten. Det köper mig tid, och jag förstör inte mina chanser till att få bo där jag egentligen vill bo heller. Det skulle i så fall bli som att "mellanlanda", typ.

Men då är det ju det där med att prata i telefon. Och klara av det nu när jag dessutom går upp i atomer av allt annat. Jag vill bara skrika rakt ut och skära ihjäl mig.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards