~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 27 december 2014

Av Maria - 27 december 2014 23:35

Kort sammanfattning:

  • Tänkte strunta i att gå till grannarna på julafton, men bestämde mig i sista stund för att göra det ändå. Det var jobbigt, men säkert bra övning. Kunde knappt äta eftersom jag inte kan tugga. Var helt slut efteråt, och dagen efter.
  • Igår morse hade jag svullnat upp på höger sida i underkäken och var varm och öm. Varningsklockorna ringde, vilket tandläkaren bekräftade. Men - det kan även vara bara en tillfällig svullnad.
  • Idag är det likadant och jag har kollat upp antibiotikan. Den är i princip slut i hela stan och det är något fel på receptet så det går inte att logga in med bank-id och beställa heller.
  • Har fått fler instruktioner om symtom på ev infektion, och jag har bara två; svullnad som syns och varm vid stygnen. Men om det vore infekterat nu så skulle det göra ondare, bulta och pulsera, körtlarna på halsen skulle vara svullna, det skulle vara svullet på insidan av tänderna, osv.
  • Är bortbjuden på nyår, men ska försöka skippa det. Det blir bara ömmare i munnen ju mer jag ler och ju mer jag pratar. Och nu gäller det att den här svullnaden går ner.
  • Har fortfarande inte lämnat julklappen till min sk "väninna" för jag visste inte ens att de kommit hem efter jul. Men hon smetade såklart in allt rakt i ansiktet på mig och körde sitt "jag kan inte vara borta hur som helst för jag har tre hästar att sköta". Jag är spyless på gnället. Och allt jävla lögner.
  • Fortsätter ha kontakt med tandläkaren varje dag och hoppas verkligen att jag slipper få en infektion.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards