~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Maria - 9 september 2014 20:43

tror inte att jag har en endaste väl irl kvar

min väninna valde igår på fm att "knäppa mig på näsan" - igen

jag vill ju tro att hon sårar mig pga att hon bara inte förstår att hon gör det

men när jag påstår det så blir hon bara förbannad - hon förstår ju, ALLT

så jag frågar då för hundrade gången varför hon gör mig illa IGEN om hon då vet om att jag blir sårad

då attackerar hon mig igen och påstår att det är mitt fel för att jag säger att hon inte förstår


det intressanta i det här är att vi har en gemensam bekant

en bekant som jag vet har starka borderline-drag, men förmodligen något mer ovanpå det

och just nu behöver hon stöd

så det hela började med att jag frågade min väninna om vår bekant hade någon/några att prata med - på riktigt

fick till svar att hela ponnyföreningen stöttar henne

bara några minuter senare berättar hon att de har diskuterat henne i ponnyföreningen

och att vår bekant har pratat med flera, inklusive barn

och nej, det är ju inte bra, men jag FÖRSTÅR ATT hon gör det

för hon HAR JU INGEN att prata med

så självklart rinner det ju över

men det blir värre........ för min väninna påstår att vår bekant sagt saker om hennes dotter, och drar upp en incident från i juli (???)

jag svarade att både hon och ponnyföreningen har en hel del att lära sig, för det är alltid bättre att prata MED en person - inte OM en person

jag förstärkte min poäng med att det bara kommer bli värre pga att vår bekant har en sjukdom

då ville min väninna veta VILKEN sjukdom, och DET tänker jag INTE yppa ett ord om, utan det får de fråga henne om

hennes reaktion på att hon och föreningen har mycket att lära, var att JAG också har mycket att lära + blinksmiley

jag blev skitförbannad

  


jag vet aldrig något, kan aldrig något, gör alltid fel, känner alltid fel - ja allt, hela jag är fel

och jag vet det, JAG ÄR SKIT, men jag förväntar mig inte att min sk väninna ska påstå det - också, GÅNG PÅ GÅNG PÅ GÅNG

och särskilt inte när hon vet att jag mår SKIT av det och till och med har undanbett mig dessa "diskussioner" som hon kallar det för


jag frågade henne rakt ut vad JAG ska göra för att HON inte ska göra mig illa igen - och så att jag inte försöker försvara hennes agerande med att hon inte förstår, vilket ju tydligen sårar henne

att hon hellre vill förstå att hon sårar mig, alltså att hon gör det med flit - istället för att bara inse att hon inte fattar att jag mår skit av det hon gör och säger....... ja det fattar inte JAG

hon svarade så fjantigt på frågan med "ja vi får väl helt enkelt låta bli att ha diskussioner om saker som du inte håller med mig om"


VA??????

och vaddå, är det en "diskussion" när jag inte vill hälla bensin på den redan olämpliga föreningselden genom att skvallra om en gemensam bekants sjukdom??

  


jag har i alla fall idag varit så ärlig mot henne att jag berättat för henne att jag anser att hon beter sig löjligt, som en tonåring, när hon kör sitt "ja jag är väl dum i huvet då och allt är mitt fel och jag ska aldrig mer göra si eller så eller säga någonting"

och jag har också talat om för henne att hon skjuter mig mer ifrån sig OCH att jag drar mig undan mer och mer, ju fler gånger det blir såhär

och om hon vill bli av med mig så är det i så fall bättre att hon bara säger det rakt ut


men efter "the silient treatement" så har hon svarat att "du vet att jag inte vill bli av med dig"

mitt svar var "ibland vet jag det, men ibland är jag inte så säker längre"


nu är det bara tyst

och hon har lovat att göra säg 4-5 saker åt mig den här veckan (som vanligt, och det är INTE jag som bett henne)

men det lär inte bli något - den här gången heller


en sak som hänt idag annars är att jag har fått kontakt med tandläkaren och hon har fått en första mailkontakt med min kp

nu står allt still tills nästa vecka för att min kp är på utbildning och är ledig, så vi får väl se om något händer innan jul (?)


för övrigt........... ja.... jag har en dödslängtan som inte heter duga

får kämpa varje sekund för att inte ta hällskrapan och skära upp både handleder och lår - åt "rätt" håll

för jag är bara ensam

alltid ensam

har ingen

inget


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards