~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 10 april 2015

Från rött till grönt, inte till blått

Av Maria - 10 april 2015 11:12

Hade ett bra samtal med min kp igår. Jag piercade min ena hand med naglarna på den andra, för det är så svårt. Så enormt svårt. Vi pratade om "stora" och "lilla". Lilla är ju så ledsen, rädd, ensam. Och det gör ont när min kp ser henne. För då är hon inte ensam. Då räknas hon. Men Stora slåss. Väser åt Lilla att skärpa sig, hålla ihop, sluta böla och fjanta sig. Det är Stora som kör naglarna i Lillas hand. Det är krig. På blodigt allvar.


Min kp sa att rött är när jag har det som jobbigast, när jag har panik, flashar, och har alla tillhörande känslor. Och för att hantera det så går jag till blått, den kalla färgen, som är kamp/flykt-beteende. Dvs när jag nyper mig, när jag skar mig, hetsäter, svälter, bestraffar mig själv. Han förklarade att jag behöver lära mig hur jag tar mig från rött till grönt istället för till blått. Grönt är där det är lugnt. Där jag kan vila. För mig är det en ouppnåelig dröm med den gröna sommarängen där jag skulle kunna vila...


Idag kommer sotaren. Har så jävla mycket ångest inför det. Hatar den här jävla skiten när andra bestämmer när det ska komma någon och att de inte behöver tala om varken dag eller tid när det är tänkt att de ska komma. Hade jag en egen bostad så hade jag kunnat boka in saker när jag själv kan och orkar. Hatar att vara hyresgäst hos ett stort företag. Och igår trillade det ner en till lapp i brevlådan om att det kommer fler ventilationsidioter någon gång nästa vecka. Tredje gången på ett par månader. Jippi...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards