~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 november 2015

Av Maria - 24 november 2015 22:15

Haft en "mindre bra" dag idag igen. Kanske vädret som påverkar också. Allt känns så svart. Allt är så svart.

Har försökt sysselsätta mig ändå. Bakat matbröd på förmiddagen och nu ikväll gjorde jag en pepparkaksdeg. Märks att jag är lite väck i skallen, för jag glömde att söta brödet. Men jag överlever nog. Pepparkaksdegen vet jag inte hur den blev, men det lär väl visa sig.


Har äntligen fått mina vinterskor från Bianco nu, och jag hoppas att de håller mer än en säsong som knappt andra skorhar gjort. Hade egentligen inte råd att lägga ut några pengar på det, men jag fick "ett bidrag" av mina sk föräldrar. Så nu hoppas jag att spara pengar på det här i slutänden ändå, det är ju lite skillnad på att köpa skor på Skopunkten jämfört med Bianco.


Handlade mat idag - igen. Försöker unna mig god mat, även om det är lite dyrare. Har bara 100 kr kvar att handla mat för den här månaden, men det kommer räcka. Känns lite sisådär att sväva ut och unna sig tacos på fredag när det är så tight, men vad har jag annars kvar i livet om jag inte ens kan äta något som jag tycker om och bara äter någon gång då och då.

Känns mer och mer att jag måste flytta, om inte annat så för att minska utgifterna. Tror inte att folk förstår hur det är att leva såhär. 8900 i månaden, före skatt - ja, jag betalar skatt som alla andra. Hyran tar sin del, och sen är det el, internet, medicin, sjukvård, transporter. Mat. Är bara halvvägs till frikort både för sjukvård och medicin. Sen får man ju ingen pensionärsrabatt när man är sjukpensionär heller. Så ja, det är "intressant"...

Men - det är ju bara pengar i slutänden. Hoppas på att jag kan flytta inom överskådlig tid.


Är så trött på allt. Vill bara skada mig. Fantiserar om att skära mig. Kan nästan känna hur det känns. Och jag kan se för mitt inre hur såren glipar, och jag vet hur adrenalinet och lyckan pumpar runt efteråt. Men "det är ingen långsiktlig lösning" som min kp säger. Problemet är väl att den enda "långsiktliga" lösningen är ett definitivt slut. Tårarna stiger i ögonen hela tiden. Och det blir svårare och svårare att svälja den allt större klumpen.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards